کد خبر : 109133
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
4 بازدید

کلوب| به یاد ستاره؛ شلیک آندرس به استمفوردبریج!

کلوب| به یاد ستاره؛ شلیک آندرس به استمفوردبریج!

برای اهالی فوتبال، زمانی فکر کردن به خداحافظی اینیستا از مستطیل سبز، کار بسیار مشکل و تقریباً محالی بود اما بالاخره آن روز فرا رسید و دون آندرس هم مثل سایر ستارگان با فوتبال بدرود گفت. به مناسبت این خداحافظی، خیلی ها به گل سرنوشت ساز او در فینال جام جهانی پرداختند اما بد نیست

برای اهالی فوتبال، زمانی فکر کردن به خداحافظی اینیستا از مستطیل سبز، کار بسیار مشکل و تقریباً محالی بود اما بالاخره آن روز فرا رسید و دون آندرس هم مثل سایر ستارگان با فوتبال بدرود گفت. به مناسبت این خداحافظی، خیلی ها به گل سرنوشت ساز او در فینال جام جهانی پرداختند اما بد نیست ما نگاهی به یک شب معروف در لیگ قهرمانان اروپا بیندازیم. شبی که اینیستا در نقش منجی برای بارسایی ها در استمفوردبریج ظاهر شد و فرشته نجات تیم لقب گرفت.

۶ می ۲۰۰۹ دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۸/۰۹ میان چلسی و بارسلونا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود؛ به ویژه برای پپ که می توانست اولین صعود به فینال در UCL را با آبی اناری ها تجربه کند. دیدار رفت در نیوکمپ با تساوی بدون گل به پایان رسید ولی در استمفوردبریج حوادث بسیار عجیب و ویژه‌ای رخ داد.

شاگردان گاس هیدینگ خیلی زود مزد بازی خوب خود را گرفتند و دقیقه ۹ مایکل اسین با یک شون تماشایی دروازه ویکتور والدز را نشانه گرفت و توپ و تور را به همدیگر دوخت. در ادامه چلسی به بازی مسلط تر شد و به قدری بر بارسلونا احاطه و برتری داشت که کمتر کسی احتمال برگشت بارسلونا در آن شب را پیش بینی می کرد.

 با اینکه داور نروژی، داوری افتضاحی را پشت سر گذاشت اما نبض بازی در اختیار آبی های لندن بود و هیچ طرفداری از بارسلونا، به ناخودآگاه ذهنش هم خطور نمی کرد که اینطور گرفتار باتلاق استمفوردبریج و بازی چشمگیر شاگردان سرمربی هلندی شوند! در دقایق پایانی سرنوشت بازی رقم خورد و بالاخره لحظه باشکوه دون آندرس- همان چیزی که او و هم تیمی هایش برای آن لحظه شماری می کردند- فرا رسید. نوبت او بود تا اتفاق و خاطره ماندگاری از خود در ذهن هواداران بارسلونا ثبت کند.

 لو رفتن توپ در محوطه جریمه چلسی به واسطه اسین، رسیدن توپ به مسی و پاس او برای شلیک آندرس! شوت اینیستا به قدری فوق العاده بود که سه کنج دروازه پیتر چک را هدف گرفت و بعد خوشحالی دیوانه وار او، پپ و سایر رفقایش در گوشه ای از استمفوردبریج!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn