کد خبر : 109984
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
2 بازدید

عراقچی: ایران هم برای جنگ و هم برای صلح آماده است

عراقچی: ایران هم برای جنگ و هم برای صلح آماده است

به گزارش پارسینه؛ «سید عباس عراقچی » وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری مشترک با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق گفت: از حسن پذیرایی گرم وزیر خارجه عراق تشکر می‌کنم. همان طور که ایشان فرمودند منطقه ما با چالش های خطرناکی روبرو است و وضعیت در منطقه هشدار به سر می‌برد. وزیر خارجه

به گزارش پارسینه؛ «سید عباس عراقچی » وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری مشترک با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق گفت: از حسن پذیرایی گرم وزیر خارجه عراق تشکر می‌کنم.
همان طور که ایشان فرمودند منطقه ما با چالش های خطرناکی روبرو است و وضعیت در منطقه هشدار به سر می‌برد.

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: رایزنی‌های خوبی داشتیم؛ تبادل اطلاعات و نظرات انجام شد و از مواضع بسیار خوب مقامات عراق تشکر می‌کنم.

عراقچی تاکید کرد: ما دنبال جنگ نیستم، خواهان جنگ نیستم، خواهان صلح هستیم؛ البته برای جنگ هم آماده هستیم، برای صلح هم آماده هستیم.

وی به موضوع آوارگان لبنانی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونسیتی امکان کمک رسانی به آوارگان لبنانی را به حداقل رسانده است و اجازه کمک‌رسانی نمی‌دهد.

عراقچی با بیان این که ما به ارسال کمک‌های خود به آوارگان لبنانی ادامه می دهیم افزود: از دولت عراق نیز به خاطر میزبانی از تعدادی از آوارگان و مجروحان لبنانی تشکر می‌کنیم.

سید عباس در بخش دیگر صحبت‌های خود با تشکر از مواضع وزیر خارجه عراق گفت: خوشحال شدم که مواضع قاطع وزیر خارجه عراق را شنیدم که گفتند اجازه نمی‌دهند از فضای آن کشور علیه ایران و هر کشور دیگری سوءاستفاده شود و این همان موضع دوستانه و برادرانه است که ما از دولت عراق انتظار داشتیم.‌

او تاکید کرد: با دیگر از مواضع دولت عراق، مردم عراق و مرجعیت عراق تشکر می‌کنیم و ما حتما به همکاری‌های خود با دولت عراق در زمینه‌های مختلف به خصوص حوزه دیپلماسی ادامه می‌دهیم.


منبع:


ایسنا

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn