کد خبر : 114432
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
0 بازدید

مجاهدت با قلم و سلاح

مجاهدت با قلم و سلاح

یحیی ابراهیم حسن سنوار از اعضای بلندمرتبه حماس که به تازگی پس از شهادت اسماعیل هنیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) به ریاست دفتر سیاسی حماس انتخاب شده بود، در سال ۱۹۶۲ در اردوگاه خان یونس چشم به جهان گشود. جایی که با مفهوم جهاد و مقاومت رشد کرد و بالید. در دانشگاه اسلامی غزه در رشته

یحیی ابراهیم حسن سنوار از اعضای بلندمرتبه حماس که به تازگی پس از شهادت اسماعیل هنیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) به ریاست دفتر سیاسی حماس انتخاب شده بود، در سال ۱۹۶۲ در اردوگاه خان یونس چشم به جهان گشود. جایی که با مفهوم جهاد و مقاومت رشد کرد و بالید.

در دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی تحصیل کرد و در دوران اسارت طولانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، زبان دشمن را فراگرفت و در حالی از زندان آزاد شد که می‌توانست تولیدات فکری اشغالگران سرزمینش را به زبان عبری بخواند و حتی اثری را به این زبان بنویسد یا به آن برگرداند.

او در سال‌های طولانی حبس، رمان «خار و میخک» را نگاشت که موفقیتی چشم‌گیر یافت. این اثر تا چندی پیش در بزرگترین سایت‌های فروش بین‌المللی آن‌لاین کتاب قابل تهیه بود. اما لابی صهیونیست این سایت‌ها را از مرداد ماه امسال به حذف اثر از سایت و حتی حذف معرفی آن وادارکرد.

این رمان که در بزرگترین سایت فروش کتاب فرانسه (Fnac) با صفت «تاثیرگذار» معرفی شده بود در قالب زندگینامه خودنوشت، روایت مقاومت در زندان‌های رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد.

در معرفی این رمان که امروز از سایت حذف شده است، اما تصاویری از آن را در اینترنت می‌توان یافت آمده است:

«این کتاب بینشی منحصر به فرد از انعطاف‌پذیری و روحیه مقاومت ارائه می‌دهد. سنوار در طول حبس، با وجود محدودیت‌های سلولش روحی تزلزل ناپذیر را آشکار می‌کند.

در این اثر می‌توانید افکار و راهبردهایش را که نقش او را به عنوان رهبر آرمان فلسطین شکل داده است، کشف کنید.

رمان «خار و میخک» چیزی بیش از یک داستان بقاست؛ نگاهی اجمالی به روح یک جنبش و قلب یکی از مرموزترین رهبران آن دارد.

مطالعه این کتاب را برای درک خاورمیانه از دست ندهید. این اثر بخشی از تاریخ زنده این منطقه را متاثر از اشتیاق و اراده مردی که همچنان بر چشم‌انداز ژئوپلیتیک منطقه اثرگذار است، روایت می‌کند.»

شهید یحیی سنوار اگرچه بزرگ و تاثیرگذار تنها یکی از چهره‌های مقاومت در برابر اشغالگران بود که پرچم مبارزه‌اش با سلاح یا با قلم به دست دیگر فرزندان فلسطین برافراشته خواهد ماند.

منبع: ایرنا

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn