کد خبر : 114913
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
0 بازدید

راز کلاهبرداری‌های بزرگ در بازار مالی

راز کلاهبرداری‌های بزرگ در بازار مالی

بازدید:۵۷ صد آنلاین | در یک روز عادی، یکی از فروشندگان لوازم یدکی خودرو با چک‌های صدها میلیونی صیادی به مرکز انتظامی پا گذاشت. او ماجرایی را روایت کرد که نه تنها زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار داده، بلکه به شکاف‌های عمیق و کلاهبرداری‌های گسترده در بازار مالی و بانکی اشاره می‌کند. آیا این داستان

راز کلاهبرداری‌های بزرگ در بازار مالی

بازدید:۵۷

صد آنلاین | در یک روز عادی، یکی از فروشندگان لوازم یدکی خودرو با چک‌های صدها میلیونی صیادی به مرکز انتظامی پا گذاشت. او ماجرایی را روایت کرد که نه تنها زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار داده، بلکه به شکاف‌های عمیق و کلاهبرداری‌های گسترده در بازار مالی و بانکی اشاره می‌کند. آیا این داستان تنها یک مورد است یا نشانه‌ای از بحرانی بزرگ‌تر در اقتصاد ماست؟

 

به گزارش صد آنلاین، در یک روز عادی، فروشنده‌ای لوازم یدکی خودرو به نام امین، به دلیل چک‌های صدها میلیونی صیادی، وارد مرکز انتظامی شد و داستانی را برای افسران تعریف کرد که در آن از کلاهبرداری‌های گسترده در بازار مالی و بانکی پرده برداشت.

 

 

 

 

امین توضیح داد که زنی به همراه کودک خردسالش به فروشگاهش مراجعه کرده و چند صد میلیون تومان لوازم یدکی خرید. او در ازای این خرید، چک صیادی مدت‌داری با مبلغی بیشتر از خرید به او داد. اما امین به رفتارهای مشکوک این زن پی برد و تصمیم گرفت خودروی حمل کالا را تعقیب کند.

وقتی موعد چک‌ها رسید، متوجه شد که در حساب زن پولی وجود ندارد و چک بلامحل است. با شکایت او، بررسی‌های قضایی نشان داد که این چک‌ها به افراد کارتن‌خواب تعلق دارد و افسران به دنبال سرنخ‌هایی از کلاهبرداران بودند.

 

 

 

 

 

گروه تجسس به رهبری سرگرد سید قطبی به نشانی‌ای که امین داده بود رفتند و متوجه شدند که در آن محل رفت‌وآمدهای مشکوکی وجود دارد. با هماهنگی‌های قضایی، کلیدساز محلی برای باز کردن درب واحد تجاری-مسکونی حاضر شد. وقتی درب را باز کردند، چیزی که دیدند حیرت‌آور بود: صدها پرونده بانکی، چک، سفته، مدارک شناسایی، و طلاجات درون اتاق قرار داشت.

امین دستگیر شد و مشخص شد که او با یک باند کلاهبرداری کار می‌کند. او در حین بازجویی به افشای اطلاعاتی درباره این باند پرداخت و گفت که در زندان با فردی آشنا شده که به او درباره چک‌های صیادی توضیح داده است.

او و همکارانش یک دفتر در خیابان کوهسنگی راه‌اندازی کرده بودند و چک‌های صیادی را از افراد دیگر خریداری می‌کردند. وقتی یکی از همکاران او لوازم یدکی را برای فروش آورد، آن‌ها به فردی داده شدند که بعداً مدعی شد که ماموران کلانتری لوازم را توقیف کرده‌اند.

تحقیقات پلیس نشان داد که اعضای این باند در بازارهای مالی و بانکی جرم‌های خاصی مرتکب شده‌اند. جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی، سرتیپ دوم احمد نگهبان، به بررسی ویژه‌ای برای شناسایی دیگر مال باختگان و ریشه‌یابی این کلاهبرداری‌ها دستور داده است.

سایت جنایی

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn