کد خبر : 115051
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
1 بازدید

بهترین طعم دهنده چای برای مصرف روزانه

بهترین طعم دهنده چای برای مصرف روزانه

چای سیاه به تنهایی نوشیدنی دلنشینی است، اما با افزودن چند ماده طبیعی می‌توانید طعم آن را چندین برابر کرده و تجربه چای‌خوری خود را غنی‌تر کنید. به گزارش سایت خبری پرسون، چای پرمصرف‌ترین نوشیدنی در جهان و محبوب‌ترین نوشیدنی در میان ایرانیان است و بیشتر ایرانیان هر روز آن را مصرف می‌کنند. نوشیدن


چای سیاه به تنهایی نوشیدنی دلنشینی است، اما با افزودن چند ماده طبیعی می‌توانید طعم آن را چندین برابر کرده و تجربه چای‌خوری خود را غنی‌تر کنید.

به گزارش سایت خبری پرسون، چای پرمصرف‌ترین نوشیدنی در جهان و محبوب‌ترین نوشیدنی در میان ایرانیان است و بیشتر ایرانیان هر روز آن را مصرف می‌کنند. نوشیدن یک فنجان چای، خستگی و تنش یک روز کاری را دور می سازد، اگر جزو طرفداران نوشیدن چای هستید، می توانید با اضافه کردن انواع طعم دهنده چون هل، دارچین، زعفران، میوه های خشک و … را طعم چای را لذت بخش ترو خاصیت آن را بیشتر نمایند. در این بخش از نمناک به شما خواهیم گفت چه طعم دهنده ای را می توانید به چای سیاه اضافه کنید و این طعم دهنده ها چه خواصی دارند.

چای هل یکی از رایج ترین نوع چای در کشورهای خاورمیانه به شمار می رود. برای تهیه این چای هل را به مقدار مناسب و دلخواه، داخل قوری چای بریزید تا دم بکشد.

هل دومین ادویه گران جهان به حساب می‌آید و دارای طبع گرم و خشک بوده و تسکین دهنده سندرم روده تحریک پذیر، از بین برنده بوی بد دهان، حفظ وزن متعادل، سلامت قلب و…است و باعث ایجاد شادی و حال خوب می‌شود

دارچین
دارچین یکی از طعم دهنده هایی است که به خوش طعم نمودن چای کمک می کند. برای تهیه چای دارچین کافیست دارچین را همراه چای خشک به قوری افزوده و بر روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه چای دارچین دم بکشد.

طبع دارچین گرم و خشک است وبرای کاهش وزن، افراد سرد مزاج، درمان بیماری‌های مختلف مانند سرطان، تب، مالاریا، معده، حالت تهوع و…مفید است.

چای زعفران یکی از خوش طعم و پرطرفدارترین چای ها است. برای تهیه چای زعفران مقداری زعفران را با چای معمولی مخلوط و دم کنید. لازم به ذکر است که مقدار زعفران بستگی به ذائقه مصرف کننده متفاوت است.

طبع زعفران گرم و خشک است و به‌سبب این طبع، خواص بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین خواص زعفران، آرام‌بخش و شادی‌بخش بودن‌اش است و می‌تواند روی بهبود خلق‌وخوی اشخاص تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

زعفران
بسیاری از افراد برای طعم دادن به چای سیاه به آن گل محمدی یا گل سرخ می افزایند. برای تهیه چای گل محمدی، مقداری گل محمدی را به چای سیاه افزوده و دم کنید.

طبع گل محمدی و گلاب گرم است و خواص و فواید درمانی فراوانی چون رفع بوی دهان، رفع یبوست، مقابله با عفونت‌ها، لاغری و… دارد.

میوه های خشک
برای طعم دادن به چای شما می توانید از انواع میوه خشک استفاده کنید.یکی از رایج‌ترین روش‌های تهیه چای میوه‌ای، افزودن طعم میوه به چایی های رایج مانند چای سیاه است.

انواع چای تهیه شده از میوه عموماً دارای غنی‌ترین منابع ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند و افزودن میوه به چای باعث حذف مصرف قند شده و برای بیماران و افرادی که اضافه وزن دارند واقعا مفید است.

زنجبیل
چای زنجبیل در سراسر جهان محبوب است، چای زنجبیل دارای طعمی گرم و کمی تند با رایحه‌ای مطبوع است. برای آماده کردن این چای زنجبیل تازه را پوست بگیرید و آن را در لایه‌های نازک برش دهید و با مقداری چای سیاه درون آب ریخته و به مدت 20 دقیقه در حرارت کم اجازه دهید که دم بکشند.

زنجبیل دارای طبع گرمی است و برای افراد دارای مزاج سرد و مرطوب بهترین گزینه است، چای زنجبیل فواید فراوانی چون کمک به هضم غذا، کاهش حالت تهوع، تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و ایجاد اثرات ضدالتهابی و…دارد.


منبع: نمناک

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn