کد خبر : 115249
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
3 بازدید

زیباترین و مشهورترین پل‌های ایران و جهان را ببینید

زیباترین و مشهورترین پل‌های ایران و جهان را ببینید

امروزه علاوه بر نقش‌های کاربردی پل‌ها، هنر نیز با آن ترکیب شده و پل‌ها را به سمبل و نماد شهر‌ها تبدیل کرده است. پل‌های مختلفی با طرح‌های مختلف در جهان وجود دارند که در هر دوره‌ای جزو شگفتی‌های معماری به‌حساب می‌آمدند و جذابیت خاصی در ساخت برخی از پل‌های موجود به‌کار رفته است؛ از پل‌های

امروزه علاوه بر نقش‌های کاربردی پل‌ها، هنر نیز با آن ترکیب شده و پل‌ها را به سمبل و نماد شهر‌ها تبدیل کرده است. پل‌های مختلفی با طرح‌های مختلف در جهان وجود دارند که در هر دوره‌ای جزو شگفتی‌های معماری به‌حساب می‌آمدند و جذابیت خاصی در ساخت برخی از پل‌های موجود به‌کار رفته است؛ از پل‌های چوبی قدیمی که دیگر نمی‌توان پا روی آنها گذاشت، تا شاهکار‌های مدرنی که به زیباترین شکل ممکن ساخته شده‌اند.

امروز، ۱۹ اکتبر روز جهانی پل نامگذاری شده است. به همین مناسبت می‌توانید در ادامه این مطلب با زیباترین پل‌های جهان آشنا شوید. البته هیچ پاسخ قطعی برای اینکه زیباترین پل‌های جهان کدامند وجود ندارد، چرا که افراد مختلف ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند. پل‌های شگفت‌انگیز زیادی در دنیا هستند که هر کدام طراحی و تاریخ منحصربه‌فرد خود را دارند. با این حال، بعضی از زیباترین و البته مشهورترین پل‌های جهان را که به‌دلیل معماری، هنر و ظرافت مورد ستایش افراد زیادی قرار گرفته‌اند، به شما معرفی می‌کنیم.

سی‌وسه پل و پل‌خواجو / ایران

سی‌وسه پل و پل‌خواجو / ایران

اگر بخواهیم در بین پل‌های زیبا و مختلفی که در کشور خودمان وجود دارد، یک یا ۲ نمونه را انتخاب کنیم، باید برویم اصفهان و از ۲ پل معروف روی زاینده‌رود یعنی سی‌وسه پل و پل خواجو نام ببریم؛ پل‌هایی که ساخت آنها به دوره صفویه بازمی‌گردد و کاشی‌کاری‌های زیبا و قدیمی همراه با نقش ونگار‌های به کاررفته در این پل‌ها زیبایی خاص و منحصربه‌فردی به آنها بخشیده است. سی‌وسه پل طولانی‌ترین پل روی زاینده‌رود است و پل خواجو به‌خاطر شاه‌نشین زیبایی که در میانه آن وجود دارد، بیشتر از دیگر پل‌های موجود در اصفهان موردتوجه گردشگران قرار گرفته است.

پل ریشه‌ها / هند

پل ریشه‌ها / هند

این سازه از ریشه‌های ضخیم درهم‌پیچیده تشکیل شده و به اندازه‌ای محکم است که ۵۰نفر یا بیشتر را همزمان از خود عبور می‌دهد؛ پل‌هایی که مهندسی‌شان با طبیعت است و از قضا به همان دلیل زنده بودن و خاصیت رشدشان از استحکام خوبی هم برخوردارند.

پل موج‌های هندرسن / سنگاپور

پل موج‌های هندرسن / سنگاپور

این هیولای مدرن، اما بسیار زیبا از جنس فولاد است که با مسیری موج‌دار ۲ پارک را به هم متصل کرده است؛ پلی ساخته دست انگلیسی‌ها که به‌خاطر شکل و شمایل عجیب و البته زیبایش، حالا تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده است.

پل گلدن گیت / آمریکا

پل گلدن گیت / آمریکا

گلدن گیت شاهکار پل‌های معلق در جهان و یکی از بنا‌های هزاره به انتخاب انجمن عمران آمریکاست. کابل‌های بلند گلدن گیت برای ۳ دور پیچیدن دور خط استوا کافی است. این پل نارنجی رنگ زیبا سانفرانسیسکو را به شمال کالیفرنیا متصل می‌کند.

پل تاور / لندن

پل تاور / لندن

این پل نماد شهر لندن و نماینده‌ای از تاریخ و گذشته این شهر است. پل تاور با ۲ برج روی آن و با ۱۲۴ سال قدمت روی رودخانه تیمز قرار دارد.

پل طلایی / ویتنام

پل طلایی / ویتنام

این پل یک شاهکار است، چه از زاویه دید مهندسین و چه از نظر هنری. این پل که در شهر ساحلی دانانگ ویتنام قرار دارد از میان ۲ دست عظیم‌الجثه عبور می‌کند. ۲ دستی که به‌نظر سنگی است، اما در اصل از جنس فولاد است.

پل قدم بر آسمان / کانادا

پل قدم بر آسمان / کانادا

پل اسکای واک یکی از جاذبه‌های خیره‌کننده در پارک ملی جاسپر در کاناداست. این پل شگفت‌انگیز به شما اجازه می‌دهد تا به‌معنای واقعی کلمه به مناظر گام به گام، در بالای دره سانواپتا روی پلت فرم شیشه‌ای معلق برسید.

پل حضرت موسی / هلند

پل حضرت موسی / هلند

شکافتن نیل توسط حضرت موسی به اذن خداوند کریم الهام‌بخش هنرمندان بسیاری بوده است. این بار یک گروه طراح با استفاده از چوبی که هزاران بار در تماس با آب مقاوم‌تر شده است، پل بسیار زیبایی را ساخته‌اند که نمایانگر شکافتن نیل است. این پل زیبا در روستایی در هلند و در نزدیکی یک قلعه باستانی ساخته شده است. این پل به پل غرق شده نیز مشهور است.

پل پونچاترین / آمریکا

پل پونچاترین / آمریکا

این پل یک غول تمام‌عیار بتنی و یکی از طولانی‌ترین پل‌های جهان است. این پل در لوئیزیانا و روی تالاب پونچاترین در ۲ لاین قرار دارد. این پل به‌دلیل تکنیک‌هایی که در ساخت آن به‌کار رفته است یکی از شاهکار‌های مهندسی است. تا قبل از ساخت پل جیاوژو در چین، این پل طولانی‌ترین پل جهان بود.

پل راکوتزبروکه / آلمان

پل راکوتزبروکه / آلمان

پل راکوتزبروکه، که با عنوان پل شیطان نیز شناخته می‌شود، یک پل قوسی‌شکل است که در لیست زیباترین پل‌های جهان جای گرفته است. این پل در پارک کروم‌لاو قرار دارد و منظره‌ای بسیار جذاب و دیدنی را در دل طبیعت ایجاد می‌کند. پل شیطان در قرن ۱۹میلادی ساخته شده و عبور از روی آن ممنوع است.

منبع: همشهری آنلاین 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn