کد خبر : 115568
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۱۳
9 بازدید

سنگین ترین و سخت ترین مجازات را برای درویش در نظر گرفتند/ در رای صادر شده انصاف رعایت نشده است

سنگین ترین و سخت ترین مجازات را برای درویش در نظر گرفتند/ در رای صادر شده انصاف رعایت نشده است

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس نسبت به رای صادر شده علیه رضا درویش مدیرعامل باشگاه انتقاداتی را مطرح کرد. هومن هدایتی معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره محرومیت ۳ ماه درویش مدیرعامل این باشگاه از حضور در ورزشگاه‌ها  اظهار کرد: در این پرونده از ما دفاع ماهیتی گرفته نشده است و به یک نحو اصل تنازع رعایت

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس نسبت به رای صادر شده علیه رضا درویش مدیرعامل باشگاه انتقاداتی را مطرح کرد.

هومن هدایتی معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره محرومیت ۳ ماه درویش مدیرعامل این باشگاه از حضور در ورزشگاه‌ها  اظهار کرد: در این پرونده از ما دفاع ماهیتی گرفته نشده است و به یک نحو اصل تنازع رعایت نشده است. به دلیل اینکه کمیته انضباطی چند وقت پیش از ما دفاعیه خواست، اما با توجه به اینکه  کمیته انضباطی و کمیته اخلاق هر ۲ مرجع رسیدگی داشتند پرونده را رسیدگی می‌کردند. ما از آنها خواستیم مرجع واحد را معرفی کنند و ما آماده دفاع ماهیتی هستیم، اما این اتفاق محقق نشد. در ابتدای رای، شکایت کمیته وضعیت بازیکنان از لحاظ مقررات حقوقی شخصیت مستقل و جداگانه‌ای ندارد که بتواند شاکی دعوا قرار بگیرد. کمیته تعیین وضعیت وظایفی دارد که در اساسنامه  فدراسیون فوتبال نوشته است که به آن وظایف می‌تواند رسیدگی کند.  

او افزود: کمیته تعیین وضعیت شخصیت جداگانه‌ای ندارد که بتواند شاکی پرونده‌ای قرار بگیرد. من با صدای بلند حقوقی عرض می‌کنم که اصل قانونی بودن جرم و مجازات در مقررات فوتبال ما رعایت نمی‌شود یعنی ما می‌آییم یک عملی را مجازات می‌کنیم که قبح آن را ابلاغ نکردیم یعنی نیامدیم بگوییم این عملی که شما انجام می‌دهید یک میلیارد و ۲ میلیارد تومان جریمه دارد.   کجای ماده ۷۱ مقررات انضباطی نوشته است که شما می‌توانید به خاطر مصاحبه یا مذاکره و یا نشر مطلبی ۲ میلیارد کسی را جریمه کنید؟ آقایان می‌گویند که اساسنامه فدراسیون فوتبال ابلاغ را برای ما تکلیف نکرده است و ابلاغ نمی‌کنیم و فقط تصویب می‌کنیم و به محض تصویب هم اجرا می‌کنیم. اساسنامه فدراسیون فوتبال اشتباه است. مگر می‌شود شما یک عملی را ابلاغ نکنید و بعد بیایید و مجازات عمل را نسبت به یک نفر محقق کنید.  

هدایتی درباره اینکه محرومیت رضا درویش قابل تجدید نظر خواهی هست، گفت: بله، هر ۲ بخش قابل تجدید نظر خواهی هست. قبل از تجدید نظر خواهی قابلیت اجرا ندارد.  

او افزود: در خود رای فقط به ماده ۷۱ اشاره کرده است. کجای ماده ۷۱ نوشته شده است که شما می‌توانید یک نفر را از حضور در ورزشگاه محروم کنید. ماده ۷۱ محرومیت از ورزشگاه ندارد. اگر به باشگاه پرسپولیس وابسته نبودم به عنوان یک انسان مستقل این حرف را می‌زدم. ما همیشه در فوتبالمان به دنبال یک مدیریت باثبات و الگو مدار بودیم. باشگاه پرسپولیس بیش از هزار روز یک مدیرعاملی را تجربه کرده است که با سرمربیان مختلف در شرایط مختلف قهرمان شده و جام‌های مختلفی آورده است. این حکایت از ثبات مدیریتی و تصمیم گیری دارد. یک فرمایشی بیان شده و مدیرعامل باشگاه یک نامه‌ای را کتبا برای کمیته تعیین وضعیت فرستاد که من از آن جمله منظورم این بود و نامه محرمانه‌ای بود. بنده هم ۱۰ الی ۱۵ نکات مثبت  دادنامه محرومیت ۴ ماه تعلیقی بیرانوند  را شمردم و  نامه‌ای هم به کمیته تعیین وضعیت ارسال کردیم و در مورد این موضوع فرستادیم، این‌ها کافی نبوده  است. ثبات مدیریتی و خدماتی که مدیریت باشگاه پرسپولیس  کرد را رها کردند و فقط به یک جمله اکتفا کردند و سنگین‌ترین و سخت‌ترین مجازات ممکن را  برای مدیر عامل باشگاه در نظر گرفتند. اگر هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه به من اجازه را بدهند در مورد این مجازات‌ها و این نوع رفتار‌ها و جریمه ۲ میلیارد تومانی از قوه قضاییه کمک می‌گیرم  و خواهش می‌کنم این گونه مقررات را نظارت کنند.    این اعداد و ارقام و جریمه‌ها را از کجا می‌آورید؟ امسال جریمه‌ها ۲ میلیارد تومان است اگر سال بعد ۴۰ میلیارد جریمه را تصویب کنند باید چه کار کنیم؟ ملاک این اعداد و ارقام چیست؟ متر و معیار این جریمه‌ها چه چیزی هست؟  

هدایتی درباره اینکه قبل از صدور رای نامه‌ای به کمیته انضباطی فرستادید، گفت: ما قبل از  آن گفتیم که کمیته انضباطی صلاحیت رسیدگی به این پرونده را دارد، چون در محیط ورزشگاه این مصاحبه انجام شده است، اما قبل از آن کمیته اخلاق از ما اظهارات  گرفته بود، بعد از آن کمیته انضباطی از ما دفاعیه نگرفت و دفاعیه‌ای به این کمیته ندادیم. از نظر من در  رای صادر شده انصاف رعایت نشده است. اگر ما می‌خواهیم به  آثار تخلف  توجه شود باید مقررات را در آن ببینیم. من چند روز پیش یک پرونده‌ای در کمیته استیناف بود که  یک جوانی به ۱۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شده بود. من قرارداد بازیکن جوان پرسپولیس را به کمیته استیناف  بردم و با اعضای این کمیته صحبت کردم و مراتب عذرخواهی آن جوان هم عرض کردم. جریمه  ۱۰۰ میلیون تومان این جوان را به ۳۰ میلیون تقلیل دادند. باور کنید آثاری که این جریمه ۳۰ میلیونی در تادیب این جوان ایفا می‌کند در جریمه ۱۰۰ میلیونی ایفا نمی‌کرد. اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید فرمول خود را درست بنویسیم.  

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn