کد خبر : 115738
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
1 بازدید

معماری شگفت‌انگیز همدان باور نکردنی است

معماری شگفت‌انگیز همدان باور نکردنی است

به گزارش پارسینه پلاس، سال ۱۳۰۷ یک معمار آلمانی به نام کارل فریش اقدام به طراحی مهندسی شهرسازی در مرکز این میدان به‌صورت شعاعی-ستاره‌ای می‌کند. شعاع این میدان ۸۰متر است؛ در سراسر این میدان، شش خیابان به نام‌های باباطاهر، اکباتان، شهدا، تختی و بوعلی به‌همراه شریعتی قرار دارد که همگی به مرکز شهر متصل هستند.

به گزارش پارسینه پلاس، سال ۱۳۰۷ یک معمار آلمانی به نام کارل فریش اقدام به طراحی مهندسی شهرسازی در مرکز این میدان به‌صورت شعاعی-ستاره‌ای می‌کند. شعاع این میدان ۸۰متر است؛ در سراسر این میدان، شش خیابان به نام‌های باباطاهر، اکباتان، شهدا، تختی و بوعلی به‌همراه شریعتی قرار دارد که همگی به مرکز شهر متصل هستند. این میدان به اندازه‌ای قدمت دارد که بعد از گذشت یک قرن هنوز موقعیت ارتباطی خود را با خیابان‌ها و بازار همدان حفظ کرده است.

این اثر هنری در کشور هلند و در شهر آمستردام دیده شده است؛ اما همدان تنها شهری در ایران است که این بافت شهری را به‌گونه‌ای شگفت‌انگیز حفظ کرده و از این طراحی بهترین استفاده را برده است.

این معماری بی‌سابقه در همدان تلفیقی از سبک اسلامی-اروپایی است. میدان مرکزی همدان به سبک باروک معروف است و شناخته می‌شود.

معماری شگفت‌انگیز همدان را ببینید | طراحی بی نظیر اروپایی در غرب ایرانمعماری شگفت‌انگیز همدان را ببینید | طراحی بی نظیر اروپایی در غرب ایران

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn