کد خبر : 116724
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
0 بازدید

طرز تهیه مسقطی گردویی / خیلی راحت و سریع خوشمزه ترین دسر ایرونی رو درست کن

طرز تهیه مسقطی گردویی / خیلی راحت و سریع خوشمزه ترین دسر ایرونی رو درست کن

شایانیوز- دسرها جایگاه خاصی در همه فرهنگ ها دارن؛ خوردنی های شیرین و خوشمزه ای که هم بعد از غذای اصلی سرو میشن و هم می تونن به صورت میان وعده در کنار یک نوشیدنی میل بشن. دسرهای بین المللی پرطرفداری مثل تیرامیسو، کرم کارامل، تارت، کاسترد و چیزکیک و دسرهای سنتی و خوشمزه ایرونی مثل

شایانیوز- دسرها جایگاه خاصی در همه فرهنگ ها دارن؛ خوردنی های شیرین و خوشمزه ای که هم بعد از غذای اصلی سرو میشن و هم می تونن به صورت میان وعده در کنار یک نوشیدنی میل بشن. دسرهای بین المللی پرطرفداری مثل تیرامیسو، کرم کارامل، تارت، کاسترد و چیزکیک و دسرهای سنتی و خوشمزه ایرونی مثل شله زرد، فرنی، مسقطی، ماقوت، حلوا و…

مسقطی یه دسر و شیرینی خوشمزه ست که توی خیلی از شهرهای ایران به روش های مختلف درست میشه و شاید فکر کنید درست کردن اون کار سختی باشه. اما اینطور نیست. میشه با مواد در دسترس و خیلی راحت مسقطی رو توی خونه درست کرد. توی این مطلب، طرز تهیه مسقطی گردویی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

masghatii-4

مواد لازم برای تهیه مسقطی گردویی

نشاسته گندم یک پیمانه

آب ۴ پیمانه

شکر ۲ پیمانه

گلاب یک پیمانه

زعفرون دم کرده به اندازه دلخواه

گردوی خرد شده یک پیمانه

کره ۵۰ گرم

طرز تهیه مسقطی گردویی

مرحله اول

برای درست کردن مسقطی گردویی ابتدا نشاسته‌ گندم رو داخل یه پیمانه آب کاملا حل کنید. حالا این ترکیب رو بریزید داخل قابلمه و ۳ پیمانه آب باقی‌ مونده رو بهش اضافه کنید.

مرحله دوم

گردوها رو که قبلا خرد کردید به همراه شکر، گلاب، زعفرون دم کرده و کره به ترکیب اضافه کنید. بعد از مخلوط کردن همه مواد اجازه بدید یک ساعت روی حرارت ملایم بجوشه و قوام بیاد.

masghatii-5

مرحله سوم

وقتی مایه مسقطی به غلظت مناسب رسید اون رو داخل ظرف دلخواه تون بریزید. اجازه بدید نیم ساعت توی دمای اتاق و ۲ ساعت در یخچال سرد بشه که خوب بُرش بخوره.

مرحله چهارم

بعد از گذشت این مدت، مسقطی رو از یخچال خارج کنید و اون رو به هر شکلی که دوست دارید، برش بزنید. مسقطی گردویی خوشمزه آماده سرو شدنه. برای تزئین میتونید از انواع خلال‌ ها و یا پودر نارگیل و پسته استفاده کنید. نوش جان.

masghatii-3

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستور غذا، کیک، شیرینی و دسر دنبال کنید.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn