کد خبر : 117833
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
1 بازدید

فواید ریش گذاشتن مردان برای سلامت آنها

فواید ریش گذاشتن مردان برای سلامت آنها

زمانی که یک چیزی رایج و مد می شود، احتمالاً افراد زیادی به سمت آن می روند که انجامش دهند. این روزها شاید دور و بر خودتان متوجه شده باشید که مرد های بیشتری روی صورت خود ریش می گذارند. به گزارش سایت خبری پرسون، در واقع سلیقه ها به سمتی می رود که


زمانی که یک چیزی رایج و مد می شود، احتمالاً افراد زیادی به سمت آن می روند که انجامش دهند. این روزها شاید دور و بر خودتان متوجه شده باشید که مرد های بیشتری روی صورت خود ریش می گذارند.

به گزارش سایت خبری پرسون، در واقع سلیقه ها به سمتی می رود که صورت با ریش بهتر دیده می شود و جلوه بهتری به آن ها می دهد اما ریش مردان علاوه بر جذابیت، فوایدی هم برای سلامتی آن ها دارد که در این قسمت از سلامت آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- مسدود کردن اشعه یووی
تحقیقات زیادی نشان می دهد که ریش به اندازه کافی ضخیم است و توانایی مسدود کردن 95 درصد از اشعه یووی از نور خورشید را دارد. پس نه تنها از سوختگی پوست جلوگیری می کند، بلکه از پوست شما در برابر بیماری هایی مثل سرطان نیز محافظت خواهد کرد.

2- یک فیلتر طبیعی
مردانی که ریش و سبیل دارند، از شر آلرژن های محیطی تا حد زیادی راحت هستند. آلرژی ها گاهی اوقات به شدت قوی می شوند که افراد را آزار می دهند اما معمولا ریش مانند یک فیلتر عمل می کند که از پوست شما محافظت می کند. موهای بلند بینی هم که روی ریش و سبیل شما قرار می گیرند، عاملی برای جلوگیری از ورود ریش آلرژن ها و باکتری های مفید محیطی هستند.

3- کمک به جوان ماندن
در واقع ریش راهی برای جوان نگه داشتن صورت است زیرا یک لایه محافظتی بسیار ضخیم است، پوست شما را از همه خطرات سرطان زا محافظت می کند، آکنه و از بین رفتن رنگدانه ها روی پوست را کاهش می دهد و باعث می شود که مدت زمان طولانی تری سالم بمانید.

4- چین و چروک کمتر
یکی از عوارض جانبی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ایجاد چین و چروک روی صورت است که با ریش به دلیل محافظتی بودن آن می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید و هم پوست سالم تر و هم جذاب تری داشته باشید. موی صورت با مرطوب نگه داشتن پوست صورت علائم پیری را کم می کند. ریش از پوست صورت در برابر باد و هوای سرد که باعث خشکی پوست می شوند محافظت می کند.

5- کاهش احتمال ابتلا به بیماری های لثه ای
ریش و سیبیل باعث می شود که باکتری های محیطی وارد دهان شما نشوند و احتمال ابتلا به بیماری لثه نیز کاهش پیدا می کند. البته که با وجود ریش و سبیل باز هم نیاز به مسواک زدن دارید اما ریش مانند یک لایه محافظتی دوم، بعد از مسواک عمل می کند و از لثه های شما مراقبت خواهد کرد.

6- مرطوب نگه داشتن پوست
اصلاح کردن منافذ پوست را باز می کند و گاهی اوقات باعث ایجاد بریدگی های روی صورت می شود و آن را خشک می کند اما زمانی که ریش روی صورت شما باشد و مدت زمان زیادی شیو نکنید، پوستتان مرطوب باقی می ماند و آبرسانی می شود که در سلامت پوست، زیبایی و جلوگیری از آسیب های مختلف پوستی بسیار موثر است.


منبع: ایسنا

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn