کد خبر : 117897
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
0 بازدید

ضرورت تحقق «تحول دیجیتال» برای تسهیل زندگی مردم

ضرورت تحقق «تحول دیجیتال» برای تسهیل زندگی مردم

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی، صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابراز امیدواری کرد که هم افزایی ها با دستگاه‌های دیگر برای تحقق «تحول دیجیتال» منجر به پاسخگویی به مطالبه جدی مردم از حاکمیت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی، صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابراز امیدواری کرد که هم افزایی ها با دستگاه‌های دیگر برای تحقق «تحول دیجیتال» منجر به پاسخگویی به مطالبه جدی مردم از حاکمیت در بحث تسهیل زندگی و تامین حقوق شود.

او با تاکید بر اینکه در این دوره به دنبال این هستیم که چندین سکوی تخصصی خدمت‌رسان با رویکرد شکل‌گیری «دولت الکترونیکی» ایجاد شود، محور انجام شکل‌گیری سکوهای تخصصی خدمت محور را بخش خصوصی دانست.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: البته در این مسیر ممکن است حاکمیت نیز نقش و مشارکتی داشته باشد اما این نقش عمدتا تسهیلگری است و باید همچنان محور کار، بخش خصوصی باشد.

هاشمی با بیان اینکه از جمله سکوهای تخصصی که باید ایجاد شود در حوزه انرژی برای پایان دادن به ناترازی هاست، تاکید کرد که ناترازی‌ها در حوزه انرژی جبران نخواهد شد مگر با ایجاد طرح های توسعه‌ای و مدیریت انرژی که آن هم بدون شکل گیری «تحول دیجیتال» محقق نمی‌شود.

او همچنین ادامه داد که ظرفیت های لازم برای ایجاد «تحول دیجیتال» در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف وجود دارد و این وزارتخانه آمادگی دارد که زمینه این تحول را در سایر دستگاه ها فراهم کند.

وزیر ارتباطات همچنین در آیین تکریم و معارفه «معاون حقوقی، امور دولت، مجلس و استان ها» و «مشاور وزیر در امور تحول دیجیتال» که در حاشیه جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات برگزار شد، با تقدیر از «رضا باقری اصل»، معاون پیشین حقوقی، امور دولت، مجلس و استان‌ها به واسطه زحمات و خدمات در دوران کاری، با اشاره به حضور او در مرکز تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه، حضور او در این سازمان را فرصتی مغتنم برای ایجاد هم افزایی بیشتر دو مجموعه در همه موضوعات از جمله برنامه هفتم پیشرفت دانست.

او در ادامه محمد حاتمی زاده را چهره شناخته شده در فضای پارلمانی با بیش از ۲۰ سال حضور در مجلس شورای اسلامی و ثبت سوابقی همچون دبیری کیسیون صنایع دانست و ابراز امیدواری کرد که حضور او در این جایگاه بتواند منشا اثر و افزایش تعامل و هم افزایی میان وزارت ارتباطات و مجلس شورای اسلامی شود.

وزیر ارتباطات در پایان احکام انتصاب معاون و مشاور جدید را اهدا کرد و برای حاتمی زاده، «معاون حقوقی، امور دولت، مجلس و استان ها» و باقری اصل، به عنوان «مشاور وزیر در امور تحول دیجیتال» در حوزه‌های مدیریتی‌شان آرزوی موفقیت کرد.

منبع خبر: همشـهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn