به گزارش ایرنا، رقابت‌های فینال و رده بندی پنج وزن دوم کشتی امیدهای جهان شامگاه چهارشنبه شب در شهر تیرانا شروع شد و نماینده کشورمان دومین طلای کاروان کشورمان را بدست آورد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی احمدی وفا پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ایوان استفانسکی از اوکراین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه آدام اولباشف از روسیه را با نتیجه ۷ بر ۱ از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

احمدی وفا در این مرحله با نتیجه ۱۴ بر ۵ ویشواجیت موری از هند را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۳ راشاد ممدوف از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

احمدی‌وفا حدود ۲ ماه قبل در جوانان جهان در اسپانیا نیز به مدال طلا رسیده بود.

برنز جرکنی در ۶۳ کیلوگرم

در وزن ۶۳ کیلوگرم عرفان جرکنی در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر تینو اویالا از فنلاند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ از سد آتسمیر بیژویف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب ویتالی اریومنکو از مولداوی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت.

جرکنی در این گروه مقابل آنکیت از هند با توجه به عدم حضورش، پیروز شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر آرمان واردانیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

همچنین فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دیدار فینال و علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم و یاسین یزدی در وزن ۸۷ کیلوگرم در مبارزه رده‌بندی دقایقی دیگر باید به مصاف حریفان خود بروند.

روز گذشته و در پایان مسابقات پنج وزن نخست، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم مدال طلا دست یافت، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.