50 حرکت جالبی که می‎توانید با نمک انجام دهید

۳۶. شستشوی بهتر سبزیجات

برای شستشوی بهتر سبزیجات و از بین بردن گرد و غبار موجود بر روی برگ های آن ها کافی است که آن ها را درون محلول آب و نمک قرار دهید . برای مثال برگ های اسفناج را درون کاسه پر از آب حاوی ۲-۳ قاشق نمک ریخته و خوب تکان دهید .

۳۷. پوست کندن راحت تر تخم مرغ های آب پز

با قرار دادن تخم مرغ های آب پز درون محلول آب نمک به راحتی قادر به پوست کندن آن ها خواهید بود .

۳۸. تازه نگه داشتن سالاد میوه

اگر در حال آماده سازی سالاد میوه ای هستید که می‏ خواهید چند ساعت بعد سرو کنید، قبل از قرار دادن میوه ها درون کاسه، قطعات میوه را درون کاسه حاوی آب و نمک قرار دهید. این روش باعث ماندگاری و طراوات بیشتر میوه های پوست کنده می ‎شود. به خصوص سیب ، گلابی و سیب زمینی .

۳۹. جوشاندن بهتر سیب زمینی

با بیرون آوردن سیب زمینی پس از به جوش آمدن آب درون قابلمه و قرار دادن آن درون آب نمک برای چند دقیقه و سپس برگرداندن آن به قابلمه مورد نظر، سیب زمینی طعم بهتری پیدا خواهد کرد .

۴۰. پختن سریع تر تخم مرغ

مالیدن مقداری نمک به پوست تخم مرغ قبل از پختن آن، باعث می‎شود که تخم مرغ مورد نظر سریعتر پخته شود و همچنین اضافه کردن نمک و مقداری سرکه به تخم مرغ باعث خوش طعم شدن آن می ‎شوند .

۴۱. ماندگاری بیشتر پنیر

برای ماندگاری بیشتر پنیر کافی است آن را درون پارچه ای مرطوب حاوی نمک پیچیده و درون یخچال نگهداری کنید .

استفاده ازنمک در خارج از منزل

۴۲. جلوگیری از یخ زدگی بنزین در زمستان

نمک باعث ذوب شدن یخ می ‎شود و به همین دلیل از آن برای از بین بردن یخ بستگی های جاده ها در زمستان استفاده می ‎کنند. با مالیدن مقداری نمک به شیشه های ماشین خود در زمستان به راحتی می‎توانید از هر گونه یخ زدگی شیشه های ماشین خود جلوگیری کنید .

۴۳. خلاص شدن از شر حلزون ها و سایر آفات

با پاشیدن مقداری نمک به اطراف گیاهان خود به راحتی قادر به دور کردن حلزون ها و سایر آفات از گیاهان تان خواهید بود .

۴۴. جلوگیری از رشد علف های هرز

کافی است ۱ لیوان نمک را به ۲ لیوان آب درون قابلمه اضافه کنید و آن را به جوش بیاورید و سپس آن را مستقیما روی علف های هرز بریزید و بعد از گذشت چند ساعت تمام علف های هرز باغچه تان از بین خواهند رفت .

۴۵. جلوگیری از ورود مورچه به خانه

با ریختن نمک در نقاط مختلف منزلتان به راحتی قادر به دور کردن آن ها از خانه تان خواهید شد . نمک جایگزینی مناسب برای سموم شیمیایی هستند و برای انسان ها و حیوانات ضرری ندارند .

۴۶. تسکین درد ناشی از نیش زنبور

برای تسکین درد و تورم ناشی از نیش زنبور، نقطه مورد نظر را به آب آغشته کرده و با نمک بپوشایند . اگر محل نیش زدگی بهبود نیافت و یا شروع به بروز علائم آلرژیک کرد ، سریعا به پزشک مراجعه کنید .

۴۷. از بین بردن سریع لکه های حاصل از مواد غذایی بر روی لباس

با پوشاندن لکه مورد نظر با نمک به راحتی قادر به جلوگیری از ورود لکه به فیبر های لباس خواهید شد .

۴۸. برطرف کردن خارش حاصل از نیش پشه

کافی است نقطه مورد نظر را به آب آغشته کرده و با نمک بپوشانید و بعد از برطرف شدن خارش، پوست خود را بشویید و مقداری روغن به آن بمالید تا به طورکامل تسکین پیدا کند .

استفاده از نمک در مقیاس گسترده

۴۹. گود برداری بزرگراه

علاوه بر کاربرد نمک برای از بین بردن یخ های ایجاد شده در جاده ها و یا جلوگیری از یخ زدگی شیشه های ماشین؛ از نمک برای گود برداری نیز استفاده می ‎شود . نمک نه تنها برای این کار موثر است ، بلکه راه حلی مقرون به صرفه ، سازگار با محیط زیست و همیشه در دسترس و اقتصادی نیز است .

۵۰. کشاورزی

آیا تاکنون سنگ نمک را در یک مزرعه اسب دیده اید ؟ درست همانند انسان ، دام نیز به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل خود به نمک نیاز دارند .

مکمل های نمک برای مراقبت از سلامتی حیوانات در مزارع و اصطبل رایج هستند .

۵۱. تهیه کاغذ

تهیه کاغذ به سادگی قطع درختان نیست . برای ساخت سایر مواد شیمیایی که با آن ها چوب را پردازش و سفید می ‎کنند، از نمک به عنوان بخشی از فرایند تولید کاغذ استفاده می ‎شود.

۵۲. مواد شیمیایی صنعتی

از مقدار کل نمک تولید شده در یک کشور، ۶۸% آن برای تولید مواد شیمیایی صنعتی استفاده می ‎شود .

۵۳. تصفیه آب

در مناطقی که دارای آب غیر تصفیه شده هستند ، از نمک برای تصفیه کردن آب از کلسیم و منیزیم استفاده می ‎شود.

منبع: نمناک

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn