کی‌روش در آمدنم تاثیر داشت/ می‌دانم دو ستاره چیست چون خودم ۳ ستاره دارم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، پیتسو موسیمانه در کنفرانس معارفه خود گفت: صبح بخیر (به زبان فارسی). می‌خواهم از باشگاه استقلال و مدیرعامل بابت انتخابم تشکر کنم. می‌خواهم از مفاخر باشگاه تشکر کنم. شاید تاریخ کامل باشگاه را ندانم اما می‌دانم چه تاثیری در گذشته باشگاه داشته‌اند. 

وی افزود: می‌خواهم همچنین از هواداران استقلال تشکر کنم که از همان آفریقا انرژی‌شان را دریافت کردم. تعداد زیادی قلب آبی می‌فرستادند و همه این مسائل در آمدنم تاثیر داشت. من در آن زمان قراردادی نداشتم اما هواداران استقلال برای انرژی مثبت می‌فرستادند.

سرمربی جدید استقلال اظهار داشت: از دوست ۲۰ ساله‌ام کارلوس کی‌روش تحقیق کردم. با او خیلی از مسائل را چک کردم. با آیاندا پاتوسی هم صحبت کردم و تصمیم به حضور در استقلال گرفتم. خوشحالم که اینجا هستم. می‌دانم چه انتظاراتی وجود دارد. راه طولانی داریم تا به روزهای خوب برگردیم. در فوتبال همیشه زمان نیاز داریم. اگر برنده نباشید، زمانی وجود ندارید. این یعنی باید به سرعت به شرایط خوب برگردیم.

موسیمانه ادامه داد: صبح روز بازی با النصر به اردو رسیدم و دیدم چقدر تیم ما خوب بازی کرد. این نشان می‌دم تیم قابل احترامی داریم اما راه ما برای رسید به روزهای خوب طولانی است. من برای رسیدن به آن روزها اینجا هستم. تنها یک جلسه تمرین داشتم و امروز یک جلسه تمرینی. بعد هم مسابقه. می‌دانم کافی نیست اما باید پیروز شویم. تنها راه موفقیت پیروزی است.

وی تصریح کرد: باید با پیروزی، اعتماد به نفس بازیکنان برگردد. با برد، فرهنگ تیم تغییر می‌کند. تاکتیک و تکنیک زمانی بوجود می‌آد که تفکر درست داشته باشیم. بدون تفکر، کاری نمی‌شود انجام داد. باید به نشان استقلال احترام بگذاریم. نباید تفکر انفرادی داشته باشیم. به بازیکنان گفتم اگر نظم و احترام نداشته باشیم، راهی برای موفقیت نیست.

سرمربی جدید آبی‌ها اظهار داشت: اگر گل نزنیم برنده نمی‌شویم. ایجاد موقعیت چیزی است که باید کم کم در آن بهتر شویم. این اما بدان معنا نیست که دفاع را فراموش کنیم. باید هر دو مساله را داشته باشیم و تعادل ایجاد کنیم. باید روحیه‌ای که در بازی نیاز داریم را به بازیکنان القا کنیم. 

موسیمانه عنوان کرد: میانگین سنی استقلال بالا است و نیاز داریم تا اندکی تیم را جوان کنیم و دوندگی افزایش یابد. تیم به زمان نیاز دارد تا با جوانگرایی انرژی را افزایش دهیم. همزمان نیاز به تجربه بازیکنان هم داریم. در این لحظه باید راهکار را پیدا کنیم. این امکان‌پذیر نیست مگر آنکه دستیاران ایرانی من کمک کنند. نیاز به شناخت بیشتر داریم و درباره این مساله باید بزرگان باشگاه به من کمک کنند. اعتقاد دارم انسان‌های درستی کنار من هستند. همه ما برای یک هدف یعنی برند استقلال می‌جنگیم.

وی افزود: تجربه کار با تیم‌های بزرگ مثل استقلال را دارم و امیدوارم تعییرات را به سرعت انجام دهم. این کار را به تنهایی نمی‌توانم انجام دهم. کار ما، کار تیمی است. همه ما یک هدف مشترک یعنی موفقیت استقلال است. می‌دانم ستاره‌های استقلال چیست زیرا خودم تا به حال ۳ ستاره گرفته‌ام و قهرمان قاره شده‌ام. می‌دانم کار ساده‌ای ندارم اما معتقدم با حمایتی که هواداران و مدیریت از ما می‌کنند باید ذهنیت را تغییر داد و در ادامه شرایط را تغییر داد.

سرمربی جدید استقلال گفت: رئال مادرید همیشه بازیکنان بزرگ داشته اما در هر دوره به دنبال بازیکنان جدید هستند. آن‌ها بنزما را داشتند اما به سراغ یک نفر بهتر یعنی امباپه رفتند. من معجزه‌گر نیستم اما مربی هستم که نتایج خوبی گرفته‌ام. از فردا کارمان شروع می‌شود. از همین حالا باید پیروز شویم و بهانه‌ای نیست.

موسیمانه عنوان کرد: به بازیکنان گفتم از فردا باید با تفکر دفاع بهتر و بهبود بخشیدن شرایط هجومی کار کنیم. باید ذهنیت تغییر کند. از دیروز کار روی زمین را آغاز کردیم. من تمام تلاشم را می‌کنم و کنار کادر فنی که ۱۱ سال است کنار من حضور دارند، به موفقیت فکر می‌کنیم. امیدوارم ورزشگاه از این پس پر باشد و با انرژی آن‌ها به سمت موفقیت حرکت می‌کنیم. 

وی ادامه داد: از همه تشکر می‌کنم. امیدوارم ان چیزی که می‌خواهیم را کسب کنیم.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn