۹۰ درصد الگوی کشت اجرا شده است

به گزارش خبرنگار برنا، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، با حضور در رسانه ملی بیان کرد: آمارهای متفاوتی از میزان اجرای الگوی کشت ارائه شده است، اما بر اساس آخرین بررسی‌ها، این میزان بیش از ۸۵ درصد و در برخی موارد نزدیک به ۹۰ درصد برآورد می‌شود. 

مهاجر در پاسخ به اختلاف نظرها پیرامون آمارهای ارائه شده اظهار داشت: اجرای الگوی کشت در کشور به‌طور سنتی نیز در حال انجام بوده و هدف ما این است که نیازهای کشاورزی کشور بر اساس معیارهای مشخص مانند نیاز، مکان، و امکانات، تأمین شود.

وی با اشاره به چالش‌های اجرایی الگوی کشت افزود: با وجود قانون‌گذاری‌های متعدد، برخی مشکلات از قبیل افزایش یا کاهش تولیدات محصولات خاص مانند سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی همچنان پابرجاست.

معاون امور زراعت تأکید کرد: حدود ۱۲ میلیون هکتار زمین در کشور زیر کشت زراعی قرار دارد که از این میان ۸ میلیون هکتار به کشت جو و گندم اختصاص دارد. همچنین کشت سبزی، سیفی‌جات و محصولاتی مانند پنبه، چغندر قند و نیشکر نیز بخش قابل توجهی از این زمین‌ها را در بر می‌گیرد.

مهاجر در پاسخ به سوالات پیرامون نقش استانداری‌ها در اجرای الگوی کشت، بیان داشت: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که منابع آب تحت کنترل وزارت نیرو است، زمین‌ها در اختیار کشاورزان، بودجه در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، و قوانین توسط مجلس تصویب می‌شود. لذا معاون اول رئیس جمهور و استانداران مسئولیت نظارت و هماهنگی این فرایند را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام/

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn