صعود چشمگیر شاخص کل بورس تهران / ثبت رکورد جدید در معاملات خرد

به گزارش برنا، امروز بازار بورس تهران با رشد ۲۴ هزار واحدی، شاخص کل را به آستانه ۲ میلیون واحدی نزدیک کرد و عدد ۱ میلیون و ۹۹۵ هزار را بر تابلوی معاملات ثبت نمود. شاخص هم‌وزن نیز با افزایش ۵۵۰۰ واحدی، به سطح ۶۶۱ هزار واحد رسید و از رونق قابل‌توجه در معاملات نمادهای مختلف خبر داد.

در صدر نمادهای تاثیرگذار در رشد شاخص کل، نام سه شرکت «فولاد»، «فملی» و «وبملت» به چشم می‌خورد. در بازار فرابورس نیز سه نماد «کگهر»، «آریا» و «خاور» بیشترین نقش را در تحرکات شاخص ایفا کردند. همچنین، «کچاد»، «شیران» و «های وب» در لیست پرتراکنش‌ترین‌های بازار بورس قرار گرفتند و در فرابورس، «خاور»، «فزر» و «سامان» بیشترین حجم معاملات را داشتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارزش معاملات خرد امروز به سطح ۴ هزار میلیارد تومان رسید و سرمایه‌گذاران حقیقی با ۹۸۰ میلیارد تومان تزریق سرمایه، نقش فعالی در رونق بازار ایفا کردند. 

در بازار بورس، ۳۸۰ نماد در محدوده مثبت و ۷۷ نماد در محدوده منفی معامله شدند، در حالی که در فرابورس نیز ۲۸۷ نماد صعود و ۶۰ نماد افت را تجربه کردند. شاخص کل فرابورس با ۸۲ واحد رشد به سطح ۲۱ هزار و ۶۹ واحد صعود کرد؛ این پیشرفت به رغم اثرات منفی نمادهایی چون «کگهر»، «آریا»، «خاور»، «سامان»، «فزر»، «حسینا» و «وسپهر» بر شاخص ثبت شد.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn