چرا وعده‌های غذایی کودک را نباید حذف کرد؟


یک مطالعه جدید نشان می دهد که حذف برخی غذاها از رژیم غذایی کودکان به احتمال زیاد علائم اگزما را بهبود نمی بخشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته محققان، اگزما، که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می‌شود، ناشی از یک پاسخ ایمنی بیش فعال است و با افزایش خطر ابتلاء به آلرژی غذایی مرتبط است.

به همین دلیل، برخی از والدین سعی می‌کنند از طریق یک رژیم غذایی حذفی، خارش پوست کودک شأن را مدیریت کنند.

اما رژیم‌های غذایی حذفی فقط ضایعات اگزما را در حدود یک سوم از شرکت‌کنندگان در مطالعه اخیر، به میزان خفیفی بهبود بخشید.

دکتر «نادیا مککوکجی»، متخصص آلرژی اطفال در سیستم بهداشت جکسون در میامی فلوریدا و محقق ارشد این مطالعه، گفت: «بر اساس دستورالعمل‌های سازمان‌های بزرگ آلرژی، رژیم‌های غذایی حذفی به عنوان درمان اگزما توصیه نمی‌شوند.»

برای این مطالعه، محققان نزدیک به ۳۰۰ والدین کودکان مبتلا به اگزما در فلوریدا جنوبی را در مورد رژیم غذایی و سلامت پوست مورد بررسی قرار دادند.

حدود ۴۲ درصد از والدین گزارش کردند که برخی غذاها باعث بدتر شدن اگزما در فرزندانشان می‌شود. بیشترین موارد مربوط به شیر (۳۲%)، آجیل و دانه (۱۶%) و تخم مرغ (۱۱%) بود.

نزدیک به یک چهارم (۲۳٪) از کسانی که محرک غذایی را شناسایی کردند، غذای مشکوک را به طور کامل از رژیم غذایی کودک خود حذف کردند.

محققان دریافتند از این تعداد، ۳۸ درصد هیچ بهبودی در اگزمای فرزندشان مشاهده نکردند، در حالی که ۳۵ درصد دیگر بهبود خفیف را گزارش کردند. فقط ۹ درصد گفتند که حذف غذا اگزمای کودکشان را از بین برد.

تیم تحقیق نتیجه‌گیری کرد: «علی‌رغم رژیم‌های حذفی، تنها یک سوم از پاسخ‌دهندگان شاهد بهبودی خفیف در ضایعات اگزما بودند. برای تأیید این یافته‌ها و بررسی بیشتر نقش رژیم غذایی در بیماری اگزما به مطالعات بزرگ‌تری نیاز است.»


منبع: جماران

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn