(تصاویر) فیات 131 میرافیوری؛ یک خودروی کلاسیک ایتالیایی، اما آشنا در ایران
پنج دهه از معرفی فیات 131 میرافیوری، خودرویی که در زمان خود در نمایشگاه تورین به نمایش گذاشته شد و با طراحی متفاوتش در بازارهای جهانی شناخته شد، میگذرد. این مدل به عنوان آخرین خودروی دیفرانسیل عقب فیات هنوز هم در دنیای خودروهای کلاسیک محبوب است. هر برند خودرویی طرفداران نوستالژیک خود را دارد که
پنج دهه از معرفی فیات 131 میرافیوری، خودرویی که در زمان خود در نمایشگاه تورین به نمایش گذاشته شد و با طراحی متفاوتش در بازارهای جهانی شناخته شد، میگذرد. این مدل به عنوان آخرین خودروی دیفرانسیل عقب فیات هنوز هم در دنیای خودروهای کلاسیک محبوب است.
هر برند خودرویی طرفداران نوستالژیک خود را دارد که یک دوره یا مدل خاص را آخرین نمادی میدانند که ارزشهای برند را نمایان میکند. برای فیات، یکی از مدلهای برجستهای که اغلب یاد میشود، فیات 131 میرافیوری است که در سال 1974 معرفی شد و حالا پنجاه سال از آن زمان میگذرد.
فیات 131 در نمایشگاه تورین به نمایش گذاشته شد و برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم، یک فیات خیابانی با نام کارخانه تولیدی خود، یعنی “میرافیوری”، معرفی شد (هرچند این نام در کنار علامت کارخانه قرار گرفت و جایگزین آن نشد).
در ایتالیا این خودرو همچنان به سادگی “131” نامیده میشود، اما در دیگر نقاط جهان آن را به عنوان “میرافیوری” میشناسند. در برخی بازارها، این خودرو به نام 131 بدون هیچ پسوندی فروخته شد و در برخی دیگر با نام میرافیوری بدون شماره مدل و در برخی کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی به نام “براوا” (که بعدها در 1995 برای مدلی دیگر مورد استفاده قرار گرفت) شناخته شد.
در فاصله سال های 1974 تا 1981 برابر با 1513800 دستگاه از این خودرو تولید شد. مدل هایی از فیات 131 نیز در خیابان های ایران حضور داشتند و به عنوان یک خودرو باکیفیت مورد توجه مشتریان قرار داشت.
منبع: عصر ایران
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0