هایما s8/مشخصات فنی خودرو هایما s8 + نقاط قوت و ضعف آن
به گزارش . ساناپرس،خودروی هایما s8 متولد سال ۲۰۱۸ است اما ابتدا از مدل ۲۰۱۹ به بازار جهانی آمد.پیشینهٔ حضور هایما در بازار کشورمان به سال ۱۳۹۴ بازمیگردد یعنی زمانی که ایرانخودرو مونتاژ شاسیبلند S7 را آغاز کرد. این برند چینی برخلاف بسیاری از هموطنانش، حتی در دوران تحریمهای سخت صنعت خودروسازی ایران هم در کشورمان ماند
به گزارش . ساناپرس،خودروی هایما s8 متولد سال ۲۰۱۸ است اما ابتدا از مدل ۲۰۱۹ به بازار جهانی آمد.
پیشینهٔ حضور هایما در بازار کشورمان به سال ۱۳۹۴ بازمیگردد یعنی زمانی که ایرانخودرو مونتاژ شاسیبلند S7 را آغاز کرد.
این برند چینی برخلاف بسیاری از هموطنانش، حتی در دوران تحریمهای سخت صنعت خودروسازی ایران هم در کشورمان ماند و
در سال ۱۳۹۶ نیز ایرانخودرو مونتاژ کراساوور کوچکتر S5 آن را آغاز کرد.
ایرانخودرو درحالیکه همچنان مدلهای S5 و S7 را روی خط تولید دارد، در سال ۱۴۰۱ یکی از جدیدترین کراساوورهای هایما
یعنی هایما s8 را هم روی خط تولید برد. این خودرو که در اواسط سال ۲۰۱۹ راهی بازار چین شد، در کشورمان اولین بار در بهار ۱۴۰۱
در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد.
مشخصات فنی خودرو هایما s8 + نقاط قوت و ضعف آن
هایما s8
هایما 8S از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو GDI استفاده میکند که خروجی قابلتوجهی برابر با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و
۲۹۳ نیوتن متر گشتاور دارد و کراساوور هایما را به یکی از قویترین کراساوورهای سگمنت خود در بازار کشورمان تبدیل میکند.
این پیشرانه که نیروی خود را به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تحویل میدهد، هماهنگی خوبی با گیربکس دارد و
شتاب بسیار خوبی را برای خودرو فراهم میکند بهگونهای که طبق اعلام ایرانخودرو، ظرف ۷.۸ ثانیه از صفر به سرعت
صد کیلومتر بر ساعت میرسد. بااینحال، مشکل اصلی این پیشرانه حساسیت به بنزین است و
با توجه به بنزین بیکیفیت ایران، حتماً به مکمل سوخت نیاز خواهد داشت. هایما 8S که ۱۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد
در هر صد کیلومتر در شهر ۹.۸، در جاده ۵.۳ و بهصورت ترکیبی ۷ لیتر بنزین مصرف میکند و از باک سوخت ۵۸ لیتری بهره میبرد.
صندوق بار این کراساوور چینی اما با ظرفیت ۳۴۰ لیتری چندان بزرگ نیست ولی روی جاده از هندلینگ مناسبی برای
یک کراساوور برخوردار است هرچند که صندلیهای خودرو کمی خشک هستند.
هایما 8S یکی از مجهزترین کراساوورهای بازار کشورمان در این سگمنت محسوب میشود و امکانات فراوانی را ارائه میکند که عبارتاند از:
هایما s8
سیستم کنترل پایداری
ترمز کمکی
دستیار شروع حرکت در سربالایی
دستیار پایین رفتن از سراشیبی
سیستم کنترل کشش
ترمز پارک برقی با اتوهلد
ترمز اضطراری هوشمند
شش ایربگ (جلو، جانبی، پردهای)
سیستم تهویه اتوماتیک دو منطقهای
نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی
صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی
چهار بلندگو
نوربالای هوشمند
آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن
پاور ویندوز و آنتی ترپ
دوربین ۳۶۰ درجه
سنسورهای پارک جلو و عقب
هشدار برخورد جلو
دستیار حفظ حرکت میان خطوط
دستیار تغییر لاین
سیستم تشخیص نقاط کور
رینگ ۱۹ اینچی آلومینیومی
گرمکن صندلیهای جلو
تنظیم برقی ۸ جهته صندلی راننده
تنظیم برقی ۴ جهته صندلی سرنشین جلو
سانروف پانورامیک
کروز کنترل تطبیقی
در صندوق برقی با سنسور پایی
دوربین ثبت وقایع
سنسور نور و باران
مزایا و معایب هایما s8 چیست؟آیا این خودرو ارزش خریدن را دارد؟
هایما s8
همانطور که در بالا اشاره شد، پیشرانهٔ قدرتمند و هماهنگ با گیربکس که شتاب بسیار خوبی را فراهم میکند
همراه با امکانات ایمنی و رفاهی فراوان از نقاط قوت اصلی این کراساوور هایما هستند.
علاوه بر این، 8S از طراحی جذابی هم بهره میبرد که در قسمت جلو با چراغهای دوقسمتی تا حدودی نسل قبلی هیوندای سانتافه را
به یاد میآورد و بهمراتب از مدلهای S7 و S5 مدرنتر است. یکی دیگر از نقاط قوت این کراساوور چینی مونتاژی هم
بهرهمندی از شبکهٔ خدمات ایرانخودرو است. از سوی دیگر، حساسیت پیشرانهٔ توربو GDI به بنزین و نیاز به مکمل سوخت
یکی از معایب هایما 8S محسوب میشود. علاوه بر این، 8S برخلاف S7 و S5 عرضهٔ بسیار محدودی دارد و
به عبارتی در بازار جا نیفتاده است و به همین دلیل، از لحاظ بازار فروش دستدوم در قیاس با رقبایی مثل تیگو ۷ پرو شرایط چندان خوبی ندارد.
بسیاری از خریداران این ماشین همچنین به ضعف و مشکلات سیستم مالتی مدیا هم اشاره کردهاند.
مزایا
شتاب خوب
هماهنگی پیشرانه و گیربکس
امکانات فراوان
بهرهمندی از شبکهٔ خدمات ایرانخودرو
طراحی مدرن و جذاب
معایب
حساسیت پیشرانه به بنزین
مشکلات سیستم مالتی مدیا
عرضهٔ محدود
کیفیت مونتاژ ضعیف
هزینهٔ بالای قطعات یدکی
ازآنجاییکه ایرانخودرو مدتها است اقدام به فروش هایما 8S نکرده، قیمت کارخانهای این خودرو بروز نشده و
همچنان یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان است که از بسیاری از رقبای چینی در بازار کشورمان کمتر است.
بااینحال، قیمت این کراساوور مونتاژی ایرانخودرو در بازار حدود ۱.۹ میلیارد تومان است که اختلاف بسیار زیادی را
با قیمت کارخانه نشان میدهد. در حال حاضر، اصلیترین رقبای هایما 8S در بازار کشورمان تیگو ۷ پرو و فیدلیتی هستند که
هردو پیشرانههای ضعیفتری دارند. علاوه بر این، چانگان CS55 پلاس وارداتی سایپا هم یکی از رقبای تازه برای
این کراساوور هایما محسوب میشود. بهطورکلی، هایما 8S به لطف پیشرانهٔ قدرتمند و امکانات کامل،
در قیاس با رقبای مذکور، در برابر قیمت خود ارزش خرید دارد ولی عرضهٔ محدود باعث شده نتواند آنطور که باید در برابر
دیگر کراساوورهای مونتاژی بازار عرضاندام کند.
پایان/*
ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
منبع:اندیشه معاصر
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0