کد خبر : 21442
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

چند ساعت قبل پرواز فرودگاه باشیم؟

چند ساعت قبل پرواز فرودگاه باشیم؟

اختصاصی تیتر کوتاه؛ کدخبر: ۱۱۷۸۲۳ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ۱۴:۰۰ گردشگری یکی از مهمترین سوال هایی که برای مسافران پروازهای داخلی و خارجی پیش می آید این است که دقیقا چه زمانی باید به فرودگاه مراجعه کنند تا کارت پرواز خود را دریافت و بار خود را تحویل ایرلاین دهند. این سوال شاید کمی تکراری

اختصاصی تیتر کوتاه؛

یکی از مهمترین سوال هایی که برای مسافران پروازهای داخلی و خارجی پیش می آید این است که دقیقا چه زمانی باید به فرودگاه مراجعه کنند تا کارت پرواز خود را دریافت و بار خود را تحویل ایرلاین دهند.

چند ساعت قبل پرواز فرودگاه باشیم؟


این سوال شاید کمی تکراری باشد اما هنوز هم مشکل بسیاری از افرادی که تجربه سفر با هواپیما را ندارند یا کمتر از این وسیله نقلیه استفاده می کنند، ساعت مراجعه به فرودگاه برای انجام پرواز است. ایرلاین های داخلی تغییرات زیادی در بارنامه پروازی خود انجام می دهند که ناشی از نبود هواپیما و برنامه ریزی نامناسب پروازهاست به همین دلیل به موقع رسیدن به فرودگاه شاید در برخی مواقع باعث افزایش مدت انتظار شما باشد اما در کل از پیش آمد مشکلات غیر مترقبه جلوگیری میشود.

در کل طبق استانداردی که ایرلاین های دنیا برای مسافران خود تعیین می کنند، برای پروازهای داخلی ۲ ساعت پیش از انجام پرواز و برای پروازهای خارجی ۳ ساعت پیش از ساعت پرواز باید در فرودگاه حاضر باشید.

این نکته را فراموش نکنید که اگر خارج ازاین زمان ها وارد فرودگاه شوید، شاید اتفاقی رخ نداده و به موقع به پرواز برسید اما اگر ایرلاین تصمیم بر تغییر زمان پرواز بگیرد، شما حق اعتراض نخواهد داشت چرا که داخل توضیحات بلیط شما اعلام شده است که حداقل در زمان های مشخص شده در فرودگاه حاضر باشید.

چرا زودتر به فرودگاه برویم؟

• در بسیاری از موارد گزارش شده از جا ماندن مسافر از یک پرواز، ترافیک محلی مقصر اصلی بوده است. زمانی که شما برنامه ریزی خود را برای حضور در فرودگاه آن هم ۱ ساعت قبل از پرواز می کنید، عملا با یک ترافیک غیرمنتظره از پرواز خود جا خواهید ماند.

• بعضی اوقات ممکن است که برنامه پرواز به دلایل آب ‌و‌هوایی و یا امنیتی، دچار تغییر یا تاخیر شوند. برای این‌ که از این تغییرات اطلاع داشته باشید، بهتر است زودتر از موعد پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

• گیشه دریافت کارت پرواز در پروازهای داخلی، بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قبل از پرواز کاملا بسته می‌شوند و امکان عبور بعد از این زمان، وجود ندارد. به همین دلیل، باید زودتر از پرواز حضور داشته باشید تا بتوانید کارت پرواز خودتان را دریافت کرده و از گیشه عبور کنید.

• گیشه دریافت کارت پرواز در پروازهای خارجی، بین ۴۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شود و اگر بعد از این ساعت برسید، از آن عبور نخواهید کرد.







محمد امین زمانی

منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn