کد خبر : 37194
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۳۰

چالش های پزشکیان برای انتخاب کابینه

چالش های پزشکیان برای انتخاب کابینه

مسعود پزشکیان از روز نخست حضور در کارزار انتخابات همواره بر ضرورت وفاق ملی و داشتن نگاهی فرا حزبی و جناحی تاکید داشت، او یگانه راه حل مساله را در به کارگیری کارشناسان و شایسته گزینی به جای سهم خواهی و نگاه حزبی یا جناحی می دید.   نواندیش_محمد صادقی: مسعود پزشکیان از روز

مسعود پزشکیان از روز نخست حضور در کارزار انتخابات همواره بر ضرورت وفاق ملی و داشتن نگاهی فرا حزبی و جناحی تاکید داشت، او یگانه راه حل مساله را در به کارگیری کارشناسان و شایسته گزینی به جای سهم خواهی و نگاه حزبی یا جناحی می دید.

 

نواندیش_محمد صادقی: مسعود پزشکیان از روز نخست حضور در کارزار انتخابات همواره بر ضرورت وفاق ملی و داشتن نگاهی فرا حزبی و جناحی تاکید داشت، او یگانه راه حل مساله را در به کارگیری کارشناسان و شایسته گزینی به جای سهم خواهی و نگاه حزبی یا جناحی می دید.

 

چالش های پزشکیان برای انتخاب کابینه

 

پس از پیروزی پزشکیان تازه چالش های وی برای انتخاب کابینه آغاز شد او البته سازوکاری جالب و قابل تقدیر ایجاد کرد تا گزینه های وزارت در شورایی متشکل از جمعی از کارشناسان تعیین گردد، جواد ظریف هم رئیس این شورا شد و با حضور در صدا و سیما معیارهای تعیین افراد را مشخص کرد، عمده ترین معیارها هم عدم سابقه قبلی وزارت، فراجناحی و جوان بودن بود.

 

 

دلیل این دشواری هم ساختار ویژه سیاسی ما است همه می دانیم که برای به وزارت رسیدن جدا از بحث شایستگی یک سری متر و معیارها نیز حائز اهمیت بوده برخی نهادهای بالا دستی باید در این باره ملاحظاتی داشته باشند، با این اوصاف صرف شایستگی یا فرا جناحی بودن ملاک نیست شاید به همین دلیل هم در میان گزینه های وزارت ها مجددا و بر خلاف وعده اولیه شاهد حضور برخی چهره های تکراری هستیم، متاسفانه ما در طول ۴ دهه گذشته در گردش نخبگان تا حد زیادی ناکام بوده ایم و همین هم باعث شده شاهد تکرار حضور افراد باشیم.

 

این در کنار بحث سهم خواهی که حتی خود رئیس جمهور منتخب هم از آن گلایه کرد باعث شده که چالش های بسیاری پیش روی وی باشد و باید دید پزشکیان چگونه از پس اولین چالش دوران ریاست جمهوری خود بر می آید و با کمترین امکان بیشترین تلاش را به کار می بنند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn