کد خبر : 42935
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۳

استقلال پیگیر کسر دو سهمیه خارجی پرسپولیس؛ قانون باید رعایت شود

استقلال پیگیر کسر دو سهمیه خارجی پرسپولیس؛ قانون باید رعایت شود

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل گذشته با اعلام فدراسیون فوتبال بازیکنان خارجی باید ۶۰ درصد دقایق مسابقات را بازی می‌کردند و در غیر این صورت به ازای هر یک بازیکن، یک سهمیه خارجی فصل بعد باشگاه فوق از دست می‌رفت. امسال اما اعلام شد بازیکنان غیرایرانی به جای ۶۰ درصد دقایق باید ۶۰

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل گذشته با اعلام فدراسیون فوتبال بازیکنان خارجی باید ۶۰ درصد دقایق مسابقات را بازی می‌کردند و در غیر این صورت به ازای هر یک بازیکن، یک سهمیه خارجی فصل بعد باشگاه فوق از دست می‌رفت. امسال اما اعلام شد بازیکنان غیرایرانی به جای ۶۰ درصد دقایق باید ۶۰ درصد بازی‌ها را در زمین حضور پیدا کنند.

بند قانونی نقل و انتقالت در این خصوص می‌گوید:

به منظور اطمینان از سلامت نقل و انتقال بازیکنان خارجی، چنان‌چه یک بازیکن خارجی به‌جز دلایل پزشکی مورد تایید ایفمارک در کم‌تر از 60 درصد از زمان مسابقات شرکت نداشته باشد، به ازای هر بازیکن غیرموثر، یک سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می‌شود.

این قانون ابتدای فصل گذشته ابلاغ شد و حالا که وقت اجرای آن رسیده حرف و حدیث‌هایی ایجاد شده که یکی از آنها حاشیه‌های مربوط به پرسپولیس و دو سهمیه خارجی این باشگاه است.

در این راستا رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس روز گذشته در بخشی از صحبت‌های خودش با اطمینان خاطر از حل این مشکل خبر داد.

مدیرعامل سرخ‌پوشان پایتخت در مصاحبه‌اش تاکید کرد که مشکل کاهش سهمیه پرسپولیس در حال حل‌شدن است و پرسپولیسی‌ها می‌توانند (۱+۵) بازیکن خارجی در فصل جدید در فهرست خود داشته باشند؛ آن‌هم در حالی‌که براساس قوانین فصل گذشته، به دلیل عدم استفاده از وحدت هنانوف و نبیل باهویی (براساس چارچوب تعریف‌شده)، ۲ سهمیه خارجی از سرخ‌پوشان کسر شده که این مسئله می‌تواند وضعیت خریدهای پرسپولیس در بازار تابستانه را تحت‌الشعاع قرار بدهد و در این میان باید دید کارگروه نقل‌وانتقالات چه واکنشی به اظهارات رضا درویش خواهد داشت.

در این راستا ظاهراً باشگاه استقلال هم با نگرانی از این موضوع به فدراسیون فوتبال نامه زده و پیگیر این مساله شده است.

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد مدیران این باشگاه در اعتراض به احتمال افزایش سقف سهمیه بازیکنان خارجی برای پرسپولیس نسبت به مقدار استفاده از آنها در فصل قبل، از فدراسیون فوتبال درخواست کرده‌اند تا نسبت به قوانین پایبند مانده و این اجازه را ندهند فدراسیون امتیاز ویژه‌ای به آنها اعطا کند.

باید دید در نهایت چه تصمیمی در این خصوص گرفته خواهد شد.

منبع خبر

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn