کد خبر : 43129
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۴

خرید ماست عمده مجلسی از فروشگاه هایکا

خرید ماست عمده مجلسی از فروشگاه هایکا

ماست در دسته پرطرفدارترین دسرها قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توانید آن را در مجالس مختلف برای تزیین سفره و تکمیل میز غذا استفاده کنید. به‌طور کلی، امروزه محصولات لبنی تنوع بسیاری دارند و یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها محسوب می‌شوند که هم به‌عنوان غذا و هم برای چاشنی و دسر به شدت مورد توجه هستند.

ماست در دسته پرطرفدارترین دسرها قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توانید آن را در مجالس مختلف برای تزیین سفره و تکمیل میز غذا استفاده کنید. به‌طور کلی، امروزه محصولات لبنی تنوع بسیاری دارند و یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها محسوب می‌شوند که هم به‌عنوان غذا و هم برای چاشنی و دسر به شدت مورد توجه هستند. یکی از انواع لبنیات، ماست است؛ اما حالا دیگر با ظرف ماستی ساده روبه‌رو نیستید. شما می‌توانید ماست را در انواع و اقسام مختلف و با طعم‌های گوناگون و ترکیب‌شده با سبزیجات و صیفی‌جات تهیه و سرو کنید.

ماست؛ همراه همیشگی مجالس و مهمانی‌های ما

پیش از اینکه به خرید ماست و نحوه استفاده و تزیین آن یا مجالسی بپردازیم که می‌توانید در آن‌ها از ماست به‌عنوان خوراکی محبوب استفاده کنید، بد نیست کمی هم از خواص ماست بدانیم. ماست در سطح جهان یکی از محبوب‌ترین محصولات لبنی به‌حساب می‌آید که حاوی ویتامین‌ها و پروتئین‌های فراوانی است.

قانون اول در تهیه ماست این است که بعد از تخمیر شیر از طریق باکتری‌ها، ماست تولید می‌شود. بر همین اساس به جز چند تفاوت و اختلاف کوچک میان ماست و شیر، به جرات می‌توان گفت که این دو محصول مواد معدنی و ویتامین‌های مشابهی دارند و مزایای آن‌ها برای سلامت بدن ما زیاد است.

انواع و اقسام ماست‌ها

ماست در حال حاضر در انواع و اقسام کم‌چرب، پرچرب، نیم‌چرب، سنتی، هم‌زده، پروبیوتیک، قالبی، ماست یونانی، ماست ایسلندی، ماست چکیده، ماست میوه‌ای، ماست‌های ترکیب‌شده با سبزیجاتی مثل جعفری یا صیفی‌جاتی مانند موسیر، بادمجان، خیار، ماست کفیر و غیره، آماده عرضه و قابل خریداری هستند.

ماست‌های مجلسی به‌عنوان بهترین دسر

واقعیت این است که ماست‌های مجلسی در اصل ماست‌هایی معمولی هستند که به دلیل طعم‌ها و ترکیبات و حتی نوع فرآوری و تهیه و درنهایت تزیینات ارائه‌شده بر روی خود، به‌عنوان دسر جذاب و دوست‌داشتنی برای پذیرایی سرو می‌شوند. البته ماست‌ها برای هر مجلسی مناسب هستند و دسری دلخواه و پرطرفدار به‌شمار می‌آیند.

در ادامه به شما خواهیم گفت که ماست را می‌توانید در کدام مجالس و دورهمی‌ها به‌عنوان دسری پرطرفدار و دوست‌داشتنی مورد استفاده قرار دهید:

تولدها

اولین مجلسی که بدون شک طرفداران ریز و درشتی برای سرو ماست بر میز غذا خواهد داشت، تولدها هستند. شما با استفاده از ماست‌های معمولی می‌توانید بهترین غذاها مثل فینگرفود کیک مرغ را تهیه کنید و با غافلگیر کردن مهمانان خود، خوشمزه‌ترین غذا را به‌ویژه برای کوچولوهای حاضر در مجلس خود تدارک ببینید.

البته ماست می‌تواند در تولدها به‌عنوان سرگرمی و بازی هم مورد استفاده قرار بگیرد. به این ترتیب که بچه‌ها برای بازی ماست را که در کاسه‌ای ریخته‌شده بدون دخالت دست و صرفا با دهان بخورند و هرکدام از آن‌ها که زودتر ظرف ماست خود را تمام کند، مستحق دریافت جایزه متفاوت و خاص خواهد بود.

دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی

ایرانیان همیشه و از گذشته‌های دور، دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی را به‌عنوان مجالسی دلچسب و با هدف دید و بازدید و خبر از حال و احوال هم انجام می‌دادند. شاید یک قرن پیش ماست ساده به‌عنوان وعده اصلی غذا مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما در حال حاضر ماست دیگر نوعی خوراکی و لبنیات ساده نیست و گاه به وعده غذایی و درنهایت به دسری مطلوب و جذاب تبدیل می‌شود که می‌تواند کامل‌کننده چاشنی و طعم و همین‌طور رنگ و لعاب و زیبایی سفره غذای ما باشد.

حالا شما می‌توانید ماست‌ها را در ترکیب با سبزیجات و صیفی‌جات مثل خیار، موسیر و بادمجان به همراه نمک، نعنا، فلفل یا گلپر مورد استفاده قرار دهید و اگر کمی درباره دسرهایی که می‌توانید با ماست تهیه کنید اطلاعات داشته باشید، این امکان را خواهید داشت که این خوراکی سفید و خوش‌طعم را به بهترین شکل ممکن به‌عنوان دسر تزیین و سرو کنید.

عقد و عروسی

مطمئن هستیم که به‌عنوان فردی ایرانی می‌دانید که ماست یکی از ملزومات سفره عقد محسوب می‌شود. بر اساس باورهای مختلف و سنت‌هایی که از گذشته تا به امروز در کشور ما برقرار بوده، ماست یکی از خوراکی‌هایی است که باید حتما بر سر سفره عقد قرار بگیرد. ماست را در کنار عسل بر سر این سفره قرار می‌دهند تا به دلیل طعم ترش و ملس خود لحظاتی از زندگی را یادآوری کند که شاید به شیرینی عسل نباشند، اما باز هم باید آن لحظات را به شیرینی سپری کرد.

ضمن اینکه در مهمانی‌های بزرگی مثل مجالس عروسی از ماست در کنار سفره به‌عنوان دسر هم استفاده می‌کنند. یکی از دسرهای محبوبی که با ماست تهیه می‌شود، دسر ماست و شکر است که به دلیل طعم و شیرینی ماست بسیار محبوب است و اگر بعد از خوردن غذا سرو شود، کمک بزرگی به هضم راحت‌تر غذا در معده خواهد کرد.

رعایت اصول در خوردن ماست

بله؛ برای خوردن ماست هم باید اصول اولیه‌ای را رعایت کنید. همان‌طور که می‌دانید، لبنیات (به‌ویژه ماست) طبع سردی دارد و زمان سرو به دلیل ترکیب آن با گلپر، نعنا و نمک تلاش می‌شود که طبع آن را از سردی خارج کنند. علت این موضوع هم آن است که لبنیات خصوصا ماست را باید با مصلح آن مصرف کنید تا برای بدن ضرری نداشته باشد.

به‌ویژه سرو ماست در وعده شام یا به‌عنوان دسر به جای وعده شام، باید مورد بررسی قرار بگیرد. همان‌طور که می‌دانید، در طب سنتی استفاده از خوراکی‌هایی با طبع سرد برای پیش از خواب توصیه نمی‌شود. بر همین اساس شما به راحتی می‌توانید با استفاده ازسبزیجات و صیفی‌جات یا حتی میوه‌ها در ترکیب با ماست، طبع این خوراکی خوشمزه و سفید را تغییر دهید و بدون هیچ دغدغه و نگرانی آن را در وعده شبانه و پیش از خواب مصرف کنید.

ماست؛ خوراکی تمام‌عیار

در هر حال ماست یکی از انواع مختلف لبنیات است که بدن ما برای تامین نیاز خود به ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی، کلسیم و غیره، در هر سنی که باشیم، به آن نیاز مبرمی دارد. حتی استفاده از ماست برای کودکان هم واجب و ضروری است و باید در میان‌وعده‌های غذایی آن‌ها به اشکال گوناگون گنجانده شود.

برای خرید ماست عمده مجلسی توصیه ما این است که محصولات لبنی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. برای مثال سایت فروشگاهی هایکا یکی از بهترین و خوش‌نام‌ترین‌ها برای تهیه محصولات لبنی تازه و استاندارد است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn