کد خبر : 43755
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۷

کاربرد یونولیت بسته بندی در صنایع مختلف

کاربرد یونولیت بسته بندی در صنایع مختلف

یکی از مهم ترین کاربردهای پلاستوفوم، استفاده از آن در بسته بندی محصولات صنایع مختلف می باشد. یونولیت از بسته بندی لوازم خانگی تا مواد غذایی و پزشکی جایگاه ویژه ای دارد. علت این امر خواص منحصربه فردی است که یونولیت داراست. خواص فیزیکی و مکانیکی مانند: وزن سبک، مقاومت حرارتی و رطوبتی بالا. همین

یکی از مهم ترین کاربردهای پلاستوفوم، استفاده از آن در بسته بندی محصولات صنایع مختلف می باشد. یونولیت از بسته بندی لوازم خانگی تا مواد غذایی و پزشکی جایگاه ویژه ای دارد.

علت این امر خواص منحصربه فردی است که یونولیت داراست. خواص فیزیکی و مکانیکی مانند: وزن سبک، مقاومت حرارتی و رطوبتی بالا. همین خواص بی نظیر باعث شده تا یونولیت بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای بسته‌بندی هر نوع محصولی می باشد.

 پلاستوفوم غرب ایرانیان انواع یونولیت بسته بندی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تولید و عرضه می کند. در این مقاله به بررسی کاربرد یونولیت بسته بندی در صنایع مختلف می پردازیم.

یونولیت-بسته بندی

کاربرد یونولیت بسته بندی

اغراق نیست اگر بگوییم که یونولیت محصولی بی رقیب در صنایع مختلف به خصوص در صنعت بسته بندی می باشد.

کاربرد یونولیت بسته‌بندی در تعدادی صنایع بسیار چشمگیرتر است که مهم‌ترین آن ها به شرح زیر می‌باشد:

یونولیت بسته بندی در صنایع چوبی

یکی از کاربردهای یونولیت در صنعت چوب است. کارخانه های تولیدی مبلمان برای بسته بندی محصولات خود مانند مبلمان، میز و صندلی، میز تلویزیون و سایر محصولات چوبی از یونولیت بسته بندی استفاده می کنند.

استفاده از یونولیت سبب می شود که از وارد شدن آسیب و صدمه به محصولات چوبی جلوگیری شود.

یونولیت بسته بندی در صنعت لوازم‌خانگی

بسته بندی لوازم خانگی اهمیت زیادی دارد. چراکه این لوازم بسیار حساس هستند و حمل و نقل و جابجایی آ ن ها باید با دقت انجام شود. تلویزیون، یخچال، لباسشویی، ظرف‌شویی، ساعت، لوازم برق آشپزخانه، لوازم شکستنی، ظروف چینی و کریستال و … به‌سادگی و با ضربات آهسته و فشارهای کوچک آسیب و خسارت‌های زیادی خواهند دید. بنابراین به وسیله یونولیت بسته بندی از آن ها محافظت می شود.

یونولیت بسته بندی مواد غذایی

خاصیت ضد باکتری و قارچی یونولیت موجب شده تا بهترین گزینه برای نگهداری مواد غذایی باشد. این محصول می‌تواند به عنوان یک محافظ مناسب برای مواد غذایی دریایی، میوه‌ها، سبزیجات و … باشد و به تازگی آن ها کمک کند. این ماده به حفظ دما و تازگی مواد غذایی گرم و سرد کمک می کند.

برای حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی در مسافرت ها و اسباب کشی یخدان یونولیتی می تواند یک راهکار مناسب و ارزان قیمت باشد.

یونولیت بسته بندی در صنعت پزشکی

در صنعت پزشکی، فوم بسته بندی نقش مهمی در محافظت از لوازم حساس دارد. از ابزار جراحی گرفته تا تجهیزات پزشکی، هر مورد باید در شرایط عالی تحویل داده شود. هر گونه آسیب می تواند عواقب جدی داشته باشد. بسته بندی با یونولیت تضمین می کند که لوازم پزشکی ضروری در طول حمل و نقل ایمن می مانند.

یونولیت بسته‌بندی در سازمان پالایش و انتقال خون

یکی دیگر از کاربردهای یونولیت بسته بندی استفاده از آن در انتقال خون و موادی همچون پلاسمای خون از مکانی به مکان دیگر می باشد. یونولیت در برابر تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارد. بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در سازمان پالایش و انتقال خون است.

یونولیت چیست؟

فوم بسته بندی یک ماده سبک وزن است که از پلی استایرن منبسط شده (EPS) یا پلی اتیلن (PE) ساخته شده است. ویژگی‌های محافظتی، طبیعت سبک و پتانسیل سازگاری با محیط‌زیست پلاستوفوم را به بهترین گزینه برای استفاده در صنایع مختلف از جمله صنعت بسته بندی و ساختمانی تبدیل کرده است.

پس به طور کلی پلی استایرن انبساطی EPS دارای انتقال حرارت بسیار پایین به علت داشتن سلول بسته است. دارای استحکام فشاری بالا می باشد که تحمل بار زیادی را خواهد داشت. بسیار سبک می باشد و دانسیته پایینی دارد.

یکی از ویژگی های بارز پلاستوفوم قابلیت جذب ضربه است. بنابراین نقش اصلی آن حفظ و محافظت از اقلام در هنگام حمل و نقل و جابجایی است.

پلاستوفوم

خواص یونولیت بسته بندی

وزن سبک، قابلیت سفارشی‌سازی و ویژگی‌های ضربه‌گیر یونولیت آن را به انتخابی محبوب در صنایع مختلف تبدیل کرده است. همین خواص منحصر به فرد موجب شده تا پلاستوفوم بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات باشد.

ویژگی های یونولیت به عنوان محصولی برای بسته بندی شامل موارد زیر است:

  • یونولیت در برابر تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارد. زیرا درصد جذب آب یونولیت بسیار پایین است.
  • به کمک یونولیت می توان محصولات را فشرده‌سازی کرد.
  • از آن جایی که پلاستوفوم سبک است وزن خاصی به وزن کلی محصولات اضافه نمی‌کند.
  •  قابلیت بازیافت دارد.
  • به ‌سادگی می توان یونولیت ها را در اندازه و ابعاد مورد نظر برش زد.
  • از شکستگی و آسیب محصولات مختلف و فاسد شدن آنها جلوگیری می‌کند.
  • یونولیت بسته‌بندی مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارد.

چرا از پلاستوفوم برای بسته بندی استفاده کنیم؟

در این قسمت به دلایل استفاده از یونولیت برای بسته بندی انواع محصولات اشاره می کنیم.

محافظت حداکثری برای اقلام شکننده

یکی از ویژگی های بارز پلاستوفوم قابلیت جذب ضربه است. آسیب محصول داخل جعبه را هنگام حمل و نقل به حداقل می رساند.

سبک و مقرون به صرفه

پلاستوفوم بسیار سبک وزن است، به این معنی که وزن زیادی را به وزن حمل و نقل اضافه نمی کند. این می تواند در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کند، به خصوص زمانی که چندین بسته را ارسال می کنید.

قابلیت بازیافت پلاستوفوم

یکی دیگر از خواص پلاستوفوم سازگاری آن با محیط زیست است. بنابراین صنایع می توانند با هدف کاهش آثار زیست محیطی، با اطمینان از یونولیت در بسته بندی محصول خود استفاده کنند.

قالب یونولیت بسته بندی

پلاستوفوم بسته بندی یک ضربه گیر مطمئن برای محافظت از کالای نهایی است که باید متناسب با شکل و ابعاد محصول باشد در نتیجه برای تولید فوم بسته بندی هرمحصول نیاز به یک قالب مخصوص می باشد.

مشتریان برای ساخت یونولیت بسته بندی محصول مورد نظر خود طرح پلاستوفوم بسته بندی مورد نظر خود را به همراه اندازه های خارجی محصول و تعداد مورد نیاز محصول در ماه یا در سال را در اختیار کارشناسان قرار می دهند. کارشناسان پس از بررسی دقیق شرایط ساخت قالب و  محاسبات مربوط به زمان و هزینه ساخت قالب شروع به تولید می کنند.

قالب-یونولیت

قیمت یونولیت بسته بندی

برای تعیین قیمت انواع یونولیت ها لازم است که به فاکتورهای مختلفی توجه شود که مهم ترین آنها شامل برند و شرکت سازنده یونولیت ها، هزینه های حمل و نقل، متراژ مصرفی یونولیت، نوع مواد اولیه و نحوه پخت یونولیت، ویژگی های فیزیکی یونولیت مانند ضخامت، عرض یونولیت، طول و ارتفاع آن، مقدار چگالی یونولیت، نوسانات ارزی، نوع طراحی و سفارشی سازی یونولیت بسته بندی و … می باشند بنابراین نمی توان به صورت قطعی یک قیمت مشخص برای آن عنوان کرد.

تولید پلاستوفوم بسته بندی

یکی از مهمترین نیازهای اکثر تولید کنندگان رساندن محصول به طور کاملاً سالم به دست مصرف کننده است. هر چه  قدر اجناس تولیدی آنها  آسیب پذیری بیشتری داشته باشد، این موضوع برایشان جدی تر خواهد بود.

یونولیت بسته بندی به دو روش تولید می‌ شود.

روش برشی

یک روش برشی است. در این روش با استفاده از دستگاه سی ان سی فوم یونولیت را از بلوک بزرگ جدا کرده و آن را مناسب با محصول برش می‌دهیم. در این روش نیازی به ساخت قالب ویژه نیست. سرعت بالاتری داشته، در حالی که هزینه آن کمتر است.

روش قالب سازی

در روش دوم که روش قالب سازی است، باید به طور سه بعدی ابتدا قالب متناسب با محصول تولیدی را طراحی کرد. سپس آن را تولید کرد. این روش بیشتر برای لوازم خانگی محصولات چینی، شیشه و بطری و غیره استفاده می‌شود.

منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn