کد خبر : 4785
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

تبیین برنامه‌های فرهنگی قالیباف در میزگرد فرهنگی

محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در برنامه میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما به تبیین برنامه‌های فرهنگی دولت خود پس از پیروزی در انتخابات پرداخت. صدیقه سادات حجازی و مصطفی غفاری، مشاوران قالیباف نیز در این میزگرد پاسخگوی سوالات کارشناسان بودند. قالیباف در ابتدای این میزگرد اظهار کرد: موضوع فرهنگ از موضوعات مهم جامعه

محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در برنامه میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما به تبیین برنامه‌های فرهنگی دولت خود پس از پیروزی در انتخابات پرداخت.

صدیقه سادات حجازی و مصطفی غفاری، مشاوران قالیباف نیز در این میزگرد پاسخگوی سوالات کارشناسان بودند.

قالیباف در ابتدای این میزگرد اظهار کرد: موضوع فرهنگ از موضوعات مهم جامعه است. دولت چهاردم را به عناون دولت خدمت و پیشرفت انتخاب کردیم. وقتی حرف از خدمت و پیشرفت می‌زنیم هم‌کنشی با مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد. پیشرفت بر فرهنگ اثرگذار است. فرهنگ بر پیشرفت و خدمت اثرگذار است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بدون اینکه به اولویت‌های فرهنگی نپردازیم نمی‌توانیم به پیشرفت برسانیم و کارهایمان را به سرانجام برسانیم. رهبر انقلاب بدون شک برگزیده ترین شخصیت فرهنگی ما است. ۱۰ سال بر مسائل اقتصادی تاکید داشتند، چون مسائل اقتصادی بر مسائل فرهنگی تاثیر می‌گذارد. ما وقتی از پیشرفت حرف میزنیم حرف از فرهنگ کار، تولید و سرمایه گذاری و جهادی می‌زینم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا حرف از مواسات و همدلی می‌زدیم. وقتی مردم به میدان می‌آیند و مواسات و همدلی را به نمایش می‌گذارند روزانه ۷۰۰ نفر که از دنیا می‌رفتند ظرف سه ماه تعداد آنها تک رقمی می شود.

قالیباف افزود: وقتی کشوری رقم تورم بالا دارد شرایط به گونه ای می شود که خانواده ها و مردم نمی توانند اخلاق را آن طور که باید رعایت کنند، لذا در ادامه بحث خواهم کرد نقش فرهنگ در دولت ما نقش بسیار کلیدی و برهم‌کنش با مسائل اقتصادی دارد، 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: بدون شک بر این باور هستیم موضوع زن و خانواده مهمترین موضوع در عرصه فرهنگ است. زن را به عنوان پایه و سلول خانواده می شناسیم. زن را به عنوان مادر فرهنگی ترین عنصر جامعه می دانیم. فرهنگ زنانه ترین عنصر جامعه است.

حجازی در ادامه این برنامه گفت: به عنوان یک کنشگر حوزه زنان یکی از وظایف خود را رصد مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه زنان و خانواده می‌دانم. در رصدی که انجام می دهیم تلاش داریم که سیاستهای بالادست تدوین شود، اما چقدر در عرضه برنامه خود را نشان می‌دهد مقوله دیگری است که وظیفه رصدی ما آن را تعیین کند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn