کد خبر : 52030
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱

درخواست مهم وزیر ورزش از رئیس فیفا

درخواست مهم وزیر ورزش از رئیس فیفا

در این دیدار میان کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان ایران و جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، در ورزشگاه پارک ‌دو پرنس پاریس برگزار شد، مسائل مهمی در حوزه فوتبال ایران مطرح شد. اینفانتینو در این دیدار به شور و حرارت هواداران ایرانی اشاره کرد و با تحسین این احساسات گفت: “در جام جهانی

در این دیدار میان کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان ایران و جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، در ورزشگاه پارک ‌دو پرنس پاریس برگزار شد، مسائل مهمی در حوزه فوتبال ایران مطرح شد. اینفانتینو در این دیدار به شور و حرارت هواداران ایرانی اشاره کرد و با تحسین این احساسات گفت: “در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا در قطر تحت تاثیر علاقه و شور و حرارت تماشاگران‌تان قرار گرفتم و می‌دانم فوتبال رشته مهمی در ایران است.”

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ هاشمی در این نشست به مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: “فوتبال ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه از دسترسی به پول‌های بلوکه شده در حساب‌های فیفا محروم است و این موضوع مانعی جدی برای توسعه این رشته پرطرفدار در ایران، به‌ویژه در بخش‌های فوتبال زنان و جوانان، ایجاد کرده است. از شما انتظار داریم تا به‌صورت مستقیم به این موضوع ورود کنید و آن را حل کنید.”

وزیر ورزش همچنین به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش غیردولتی اشاره کرد و این اقدام را گامی بزرگ در جهت آینده روشن این دو باشگاه مردمی دانست. او افزود: “این تصمیم با اراده و حمایت رئیس‌جمهور شهید ایران انجام شد و اکنون آینده بهتری برای این دو باشگاه تصور می‌شود.”

در ادامه، هاشمی پیشنهاد میزبانی مسابقات جهانی فوتسال را مطرح کرد و از وجود سالن ۱۲ هزار نفری در تهران خبر داد. اینفانتینو پس از شنیدن این پیشنهاد، استقبال کرد و از ایران خواست تا درخواست رسمی خود را برای این میزبانی به فیفا ارائه دهد.

هاشمی همچنین ایده ساخت کمپ حرفه‌ای فوتبال ساحلی با کمک فیفا را مطرح کرد که این پیشنهاد نیز با استقبال اینفانتینو مواجه شد. رئیس فیفا در واکنش به موضوع بلوکه شدن پول‌های ایران در حساب‌های فیفا و درخواست ایران برای حل این مشکل، بیان کرد: “این مساله، مسأله فوتبال است و سیاست ما نیز توسعه فوتبال در اقصی نقاط دنیاست و به همین خاطر خودمان نیز نگرانی داریم و روی این موضوع در حال کار هستیم.”

اینفانتینو همچنین در پاسخ به دعوت هاشمی برای سفر به ایران، از قصد خود برای سفری قریب‌الوقوع به تهران خبر داد و از وزیر ورزش برای این دعوت تشکر کرد. در پایان این دیدار، اینفانتینو با حالتی شوخ‌طبعانه از هاشمی پرسید که آیا استقلالی است یا پرسپولیسی که هاشمی با لبخند پاسخ داد: “من طرفدار تیم ملی‌ام.”

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn