کد خبر : 58344
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

طرز تهیه استانبولی پلو به روش اصیل / یه غذای لذیذ بدون گوشت که روزت رو میسازه

طرز تهیه استانبولی پلو به روش اصیل / یه غذای لذیذ بدون گوشت که روزت رو میسازه

شایانیوز- پلو مخلوط هایی مثل لوبیا پلو، دمی گوجه، استانبولی پلو و همه پلو مخلوط هایی که رب و گوجه دارن، شبیه هم هستن و خیلیا دستورهای این غذاها رو با هم ترکیب می کنن و گاهی هم ممکنه اسم هاشون رو قاطی صدا کنن! اما خب هر کدوم از این غذاها، جزو غذاهای سنتی

شایانیوز- پلو مخلوط هایی مثل لوبیا پلو، دمی گوجه، استانبولی پلو و همه پلو مخلوط هایی که رب و گوجه دارن، شبیه هم هستن و خیلیا دستورهای این غذاها رو با هم ترکیب می کنن و گاهی هم ممکنه اسم هاشون رو قاطی صدا کنن!

اما خب هر کدوم از این غذاها، جزو غذاهای سنتی ایرونی هستن و مواد اولیه و روش پخت خاص خودشون رو دارن. استانبولی پلو یه غذای خیلی خوشمزه ست که میشه هم اون رو با گوشت و مرغ درست کرد و هم بدون گوشت و هر دو هم عالی هستن و به ذائقه شما بستگی داره که استانبولی پلو رو با گوشت درست کنید با به صورت گیاهی و بدون گوشت. در ادامه طرز تهیه استانبولی پلو رو به روش اصیل بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

estanboli-polo-7

مواد لازم برای تهیه استانبولی پلو

برنج ۳ پیمانه

گوجه فرنگی بلانچ شده ۱۵ عدد

پیاز یک عدد

سیب زمینی استانبولی ۵ عدد

رب گوجه ‌فرنگی ۲ قاشق سوپخوری

کره ۸۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه یک قاشق چایخوری

زنجبیل رنده ‌شده یک قاشق چایخوری

روغن مایع به مقدار لازم

estanboli-polo-4

طرز تهیه استانبولی پلو

مرحله اول

بلانچ کردن گوجه فرنگی: در قابلمه‌ ای مناسب، مقداری آب ریخته و روی حرارت زیاد قرار بدید تا جوش بیاد؛ گوجه فرنگی ها رو به مدت یک تا سه دقیقه داخل آب جوش قرار بدید سپس اونها رو با صافی از داخل آب جوش خارج کنید و بلافاصله به مدت یک دقیقه، در ظرف آب و یخ قرار بدید و با صافی از ظرف حاوی آب و یخ خارج کنید. پوست گوجه فرنگی رو با چاقو به راحتی جدا کنید.

مرحله دوم

در یک قابلمه‌، گوجه ‌فرنگی، یک سوم لیوان آب و مقداری نمک بریزید و بذارید به ‌مدت یک ساعت بمونه تا گوجه ‌فرنگی کاملا‌ آب بندازه سپس برنج رو به‌ مدت ۳ ساعت در این آب خیس کنید.

estanboli-polo-3

مرحله سوم

سیب زمینی ها رو پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید. پیاز رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و پیاز رو تفت بدید تا طلایی رنگ بشه. مقداری فلفل سیاه و زردچوبه بریزید و کمی تفت بدید سپس سیب زمینی رو اضافه کنید و تفت بدید تا نرم بشن.

مرحله چهارم

داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و رب گوجه فرنگی رو تفت بدید. سپس اون رو همراه مخلوط پیاز و سیب زمینی و کره به قابلمه برنج اضافه کرده و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد.

estanboli-polo-2

مرحله پنجم

حرارت رو ملایم کنید تا آب برنج تبخیر بشه. در این مدت یکی دو بار برنج رو هم بزنید. زنجبیل رو اضافه کنید و وقتی آب برنج تبخیر شد، دم کنی بذارید و استانبولی پلو رو به مدت 30 دقیقه دم کنید.

مرحله ششم

وقتی استانبولی پلو دم کشید اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه سبزی خوردن تازه یا سالاد فصل و ترشی سرو کنید. نوش جان.

estanboli-polo-5

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn