کد خبر : 75956
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ به شیوه رستورانی + نکات مهم برای خوش عطر و طعم شدنش

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ به شیوه رستورانی + نکات مهم برای خوش عطر و طعم شدنش

شایانیوز- بدون شک یکی از محبوب ترین غذاهای ایرونی که خیلی وقتا برای مهمونی ها هم انتخاب میشه، زرشک پلو با مرغ هست. این غذا رو به روش های مختلفی درست می کنن اما خب طرز تهیه زرشک پلو با مرغ به شیوه رستورانی و جوری که عطر و بوش تا هفت تا خونه اونورتر

شایانیوز- بدون شک یکی از محبوب ترین غذاهای ایرونی که خیلی وقتا برای مهمونی ها هم انتخاب میشه، زرشک پلو با مرغ هست. این غذا رو به روش های مختلفی درست می کنن اما خب طرز تهیه زرشک پلو با مرغ به شیوه رستورانی و جوری که عطر و بوش تا هفت تا خونه اونورتر هم برسه، فوت و فن خاصی داره.

زرشک پلو با مرغ رو باید با حوصله و دقت درست کرد تا بتونی کامل بوی زهم مرغ رو بگیری و عطر و طعم عالی به غذا بدی. در این مطلب، طرز تهیه زرشک پلو با مرغ به شیوه رستورانی رو بهتون آموزش میدیم و به نکات مهم برای خوشمزه شدنش اشاره می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

zereshkpolo-4

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ

برنج 4 پیمانه

مرغ 4 تکه

پیاز متوسط یک عدد

نمک یک قاشق چایخوری

زردچوبه نصف قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ 4 قاشق غذاخوری

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

زرشک یک پیمانه

شکر یک قاشق غذاخوری

خلال پسته 100 گرم

کره 20 گرم

zereshpolo8

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول

برنج رو از دو ساعت قبل چند بار بشویید و با مقداری آب و نمک خیس کنید. تکه های مرغ رو در همین زمان داخل آب و نمک گذاشته، در ظرف رو ببندید و داخل یخچال قرار بدید. زرشک رو داخل یک کاسه آب خیس کرده و بعد از 15 دقیقه آبکش کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

تکه های مرغ رو بعد از دو ساعت از آب نمک خارج کرده و با حوله کاغذی خشک کنید. پیاز رو نگینی خرد یا رنده کنید. داخل یک تابه روغن بریزید و پیاز رو تفت بدید. وقتی پیاز سبک و کمی طلایی شد، تکه های مرغ رو به قابلمه اضافه کنید و کمی نمک بریزید.

مرحله سوم

وقتی مرغ ها تغییر رنگ دادن، زردچوبه و کمی فلفل سیاه رو اضافه کرده و دو دقیقه دیگه هم تفت بدید. دو لیوان آب جوش اضافه کرده و وقتی به جوش اومد حرارت رو کم کنید تا مرغ ها بپزن.

zereshkpolo-6

مرحله چهارم

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و رب گوجه فرنگی رو تفت بدید تا رنگ رب باز بشه. نیم ساعت آخر پخت مرغ، رب سرخ شده، آبلیمو، نصف زعفران آب کرده و گلاب رو به مرغ اضافه کنید و هم بزنید و نمک خورشت رو هم اندازه کنید.

مرحله پنجم

آب برنج رو دور بریزید و داخل آب جوش نیم پز کرده و آبکش کنید. داخل یک قابلمه روغن ریخته و ته دیگ موردنظرتون رو بذارید سپس برنج رو دم کنید. بخار برنج که بلند شد، کره رو روی اون قرار بدید.

مرحله ششم

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و زرشک رو کمی تفت بدید. خلال پسته، شکر و نصف باقیمونده زعفرون رو هم اضافه کرده و مخلوط کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

وقتی پلو دم کشید مقداری از پلو رو با ترکیب زرشک و زعفرون مخلوط کنید. پلوی سفید رو داخل ظرف مورد نظرتون کشیده و با پلوی زعفرونی روی اون رو پر کنید و مرغ رو به همراه مقداری از سس غلیظ شده در کنار پلو قرار بدید و سرو کنید. نوش جان.

zereshpolo6

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn