کد خبر : 80345
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

اولین اجلاس روسای دانشگاه‌ها در دولت چهاردهم آغاز شد

اولین اجلاس روسای دانشگاه‌ها در دولت چهاردهم آغاز شد

اولین اجلاس روسای دانشگاه های سراسر کشور در دولت چهاردهم با حضور وزیر علوم و مسئولان این وزارتخانه در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد. عارف معاون اول رییس جمهور، سیمایی صراف وزیر علوم، روسای دانشگاه‌ها، روسای پژوهشگاه‌ها، رییس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، اساتید

اولین اجلاس روسای دانشگاه های سراسر کشور در دولت چهاردهم با حضور وزیر علوم و مسئولان این وزارتخانه در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

عارف معاون اول رییس جمهور، سیمایی صراف وزیر علوم، روسای دانشگاه‌ها، روسای پژوهشگاه‌ها، رییس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، اساتید و سایر مسئولان آموزش عالی در این اجلاس حضور دارند.

در این اجلاس درباره چگونگی آغاز سال تحصیلی تصمیم‌گیری می شود.

آخرین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در دولت سیزدهم مرداد سال جاری به همراه اعطای نشان سرو علوم، تحقیقات و فناوری به روسای برگزیده دانشگاه‌های کشور در سالن همایش‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

اولین اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور در دولت چهاردهم قرار بود روز سه شنبه ۲۰ شهریور برگزار شود که به تعویق افتاد.

هدف‌گذاری وزارت علوم برای ارتقای آموزش مهارت‌محور

حسین سیمایی صراف وزیر علوم در مراسم اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: یک امید و نشاط در جامعه به چشم می‌خورد و دانشگاهیان سال تحصیلی را با امید بیشتری شروع می‌کنند. شعار وفاق ملی برای پیشرفت بیشتر کشور است.جامعه به این موضوع رسیده که برای حفظ منافع ملی باید تفاهم کرد و از اختلاف سلیقه‌ها پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: معتقدم که به جای تنازع تفاهم و به جای رویارویی باید با همدیگر گفت و گو داشته باشیم. قدرت اجماع سازی و گفت و‌گو شرط انتخاب مدیران دانشگاهی است. دانشگاه باشگاه احزاب نیست. مدیران باید تنوع فکری را بپذیرند تا به جایگاه بهتری برسیم.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه باید نسبت به مسائل مختلف احساس مسئولیت اجتماعی کرده و نسبت به مشکلات جامعه بی‌تفا‌وت نباشد و معتقدم که سیاست‌ها باید مبتنی بر شواهدباشد. سهم آموزش عالی از بودجه عمومی کشور یه درصد و از تولید ناخالص داخلی نیم درصد است که باید این عدد به ۴ درصد برسد.  

وی تاکید کرد: کمیت بر کیفیت سیطره پیدا کرده است و در وزارت علوم درصدد هستیم آموزش مهارت محور را در کشور ارتقا بدهیم. تشکیل سازمان توسعه دانشگاه‌ها نیازمند سرمایه پنج همتی است.

سیمایی ادامه داد: در زمینه اقتصاد آموزش عالی دچار ضعف‌های بین المللی هستیم که باید رفع کنیم. برای کاهش مهاجرت باید مسکن استادان تامین شود و خوابگاه متاهلی را افزایش بدهیم تا مهاجرت کاهش پیدا کند.

وی افزود: مرکز جذب باید یک مرکز بی طرف باشد و گرایش‌ها و سلایق شخصی نباید در جذب و نگهداشت اثر گذار باشد و دانشگاه ها باید در جذب نخبگان تلاش کند.

تدوین سند تحول با هدف گسترش مرجعیت علمی 

 در ادامه مراسم، آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه شهید بهشتی از شبکه گسترده همکاران علمی برخوردار بوده و ۱۰۸ هزار دانش آموخته و ۱۰۰۰ عصو هیئت علمی داشته و موظف به پیشبرد علمی و مرجعیت علمی در سطح کشور است.

وی بیان کرد: پیشدستی ارتباط با صنعت و ایستادگی با آپارتاید علمی، حمایت های هدفمند، برنامه ریزی برای مسکن کارمندان از جمله اقدامات این دانشگاه محسوب می شود. 

آقامیری تاکید کرد: سند تحول دانشگاه شهید بهشتی برای افق ۱۴۰۴ با هدف اعتلای اخلاق حرفه‌ای، گسترش مرجعیت علمی در علوم و فنون تدوین شده است. 

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی جزو تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته اما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا دانش حرکت رو به جلو داشته باشد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn