کد خبر : 86390
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴

حذف قوانین منسوخ در حوزه حمل‌ونقل و توسعه شبکه آزادراهی به طول ۱۴۵ کیلومتر تا پایان سال

حذف قوانین منسوخ در حوزه حمل‌ونقل و توسعه شبکه آزادراهی به طول ۱۴۵ کیلومتر تا پایان سال

به گزارش برنا، یکی از موضوعات مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای این هفته، اعلام هدف‌گذاری تکمیل ۶ مسیر آزادراهی به طول ۱۴۵ کیلومتر تا پایان سال جاری بود. محمود ملازینل، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور، اعلام کرد که این پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام

به گزارش برنا، یکی از موضوعات مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای این هفته، اعلام هدف‌گذاری تکمیل ۶ مسیر آزادراهی به طول ۱۴۵ کیلومتر تا پایان سال جاری بود.

محمود ملازینل، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور، اعلام کرد که این پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد. مسیر‌هایی که در برنامه تکمیل قرار دارند، شامل آزادراه‌های مهمی مانند آزادراه تبریز-مرند به طول ۲۴ کیلومتر، آزادراه مراغه-هشترود به طول ۲۹ کیلومتر و کنارگذر شمالی اراک به طول ۲۵ کیلومتر می‌شوند. همچنین، کنارگذر شمالی کرج به طول ۱۹ کیلومتر، آزادراه گرمسار-سمنان به طول ۳۶ کیلومتر و آزادراه کنارگذر غربی قم به طول ۱۲ کیلومتر در صورت تأمین اعتبار تکمیل خواهند شد.

یکی دیگر از رویداد‌های مهم در هفته اخیر، نزدیک شدن به تکمیل پروژه محور قزوین-الموت-تنکابن بود. این پروژه به طول ۶۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است و انتظار می‌رود با اتمام آن، مسیر موجود به مقدار ۱۶۶ کیلومتر کاهش یافته و زمان سفر تا ۳ ساعت کمتر شود.

محمدرضا کدخدا زاده، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور، به اهمیت این محور اشاره کرد و آن را عاملی برای اتصال استان‌های غربی به شمال کشور دانست. این مسیر می‌تواند تأثیر به‌سزایی در کاهش ترافیک محور‌های موازی در استان‌های تهران و البرز داشته باشد و ترافیک سنگین به سمت شمال کشور را کاهش دهد.

علاوه بر توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، مجلس شورای اسلامی نیز گام مهمی در اصلاح قوانین حمل‌ونقل برداشت. در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه، نمایندگان مجلس با طرح حذف قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل‌ونقل موافقت کردند. کمیسیون عمران گزارشی در این خصوص ارائه داد که کلیات و جزئیات آن به تصویب نمایندگان رسید. این طرح منجر به حذف احکام قانونی منسوخ و نامعتبر در حوزه حمل‌ونقل می‌شود و راه را برای بروزرسانی و کارآمدتر کردن قوانین این حوزه باز خواهد کرد.

اتفاقات هفته اخیر نشان‌دهنده اهتمام جدی مسئولان به بهبود و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای کشور است. اجرای این پروژه‌ها و اصلاحات قانونی، نه‌تن‌ها به تسهیل تردد و کاهش زمان سفر کمک می‌کند، بلکه در بهبود ایمنی جاده‌ها و کاهش ترافیک سنگین، به‌ویژه در مسیر‌های پرتردد نیز تأثیرگذار خواهد بود.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn