کد خبر : 86414
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

انفجارهای لبنان و درس هایی که باید گرفت

انفجارهای لبنان و درس هایی که باید گرفت

رژیم صهیونیستی با هک پیجرها و بی سیم های مورد استفاده در لبنان قریب به سه هزار نفر را مجروح و دهها تن را به شهادت رساند . این خبری بود که دنیا را شوکه کرد ، ترور نزدیک به سه هزار نفر به صورت هم زمان . اینجا ست که جمله ای به

رژیم صهیونیستی با هک پیجرها و بی سیم های مورد استفاده در لبنان قریب به سه هزار نفر را مجروح و دهها تن را به شهادت رساند .

انفجارهای لبنان و درس هایی که باید گرفت


این خبری بود که دنیا را شوکه کرد ، ترور نزدیک به سه هزار نفر به صورت هم زمان . اینجا ست که جمله ای به اسم بومی سازی معنا پیدا می کند . 

اساسا بومی سازی مقوله ای است که به مذاق ابرقدرت ها خوش نمی آید . چرا که  آنها دوست دارند تا مردم جهان در همه شئونات به آنها وابسته باشند به خصوص در موضوعاتی که به تکنولوژی روز مربوط می شود . 

ابر قدرت ها معتقد هستند اگر قرار باشد سایرین هم به تکنولوژی دست پیدا کنند منافع مالی آنها به مخاطره خواهد افتاد ، پس تکنولوژی باید انحصاری باشد در دستان آنها تا به راحتی جوامع دنیا را مدیریت کنند . 

با این شیوه هر زمان خواستند برای تحت فشار قرار دادن دولت ها با استفاده از ابزار روز ، ملت ها را به جان دولت ها می اندازند ، خانواده ها را از هم گسسته می کنند ، دولت ها و ملت ها را به جان هم می اندازند و در این میان آنها منافع مالی خود را مرتفع خواهند ساخت . 

در این شرایط است که  بومی سازی برای دولت ها مفهوم پیدا می کند . اگر دولت ها و ملت ها بتوانند به تکنولوژی های روز به خصوص در حوزه ارتباطات دست پیدا کنند ، آن وقت است که می توانند در مقابل دسیسه های ابرقدرت ها در حوزه های مختلف به ویژه اجتماعی ایستادگی کنند . 

از این روست که باید به سخنان رهبر معظم انقلاب در مقوله حکمرانی در حوزه فضای مجازی توجه ویژه داشت . این دغدغه رهبر انقلاب از حیث شناخت معظم له از نوع برنامه ریزی ابرقدرت ها برای تسلط بر جوامع بشری حکایت دارد .

در عین حال حمایت تلویحی پنتاگون از جنایات اسرائیل در لبنان گویای همین واقعیت تلخ است که استکبار برای دفاع از منافع مالی و سیاسی خود هم پیمان است . 

وزیر دفاع آمریکا  در تماس تلفنی با وزیر جنگ تل‌آویو، بر حمایت قاطع واشنگتن از رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت تاکید کرد.

 







محمد کاظم کاظمی

منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn