کد خبر : 86458
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴

دپوی شیرخشک صنعتی در کارخانجات به ۶۳ هزارتن رسید

دپوی شیرخشک صنعتی در کارخانجات به ۶۳ هزارتن رسید

سیاوش سلیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار  در ۶ ماهه نخست سال به طور متوسط ماهانه ۲۰ هزارتن شیرخام تولید شده است که با ورود به فصل سرما پیش بینی می شود که این رقم به بالای ۲۰ تا ۲۵ هزارتن برسد. او با بیان اینکه ماهیانه ۷ تا

سیاوش سلیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار  در ۶ ماهه نخست سال به طور متوسط ماهانه ۲۰ هزارتن شیرخام تولید شده است که با ورود به فصل سرما پیش بینی می شود که این رقم به بالای ۲۰ تا ۲۵ هزارتن برسد.

او با بیان اینکه ماهیانه ۷ تا ۸ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می شود، افزود: هم اکنون با احتساب صادرات و مصرف داخل، ۶۳ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است که با کاهش نرخ پایه گمرکی و رونق صادرات انتظار می رود که این میزان کاهش یابد.

سلیمی درباره آخرین وضعیت صادرات شیرخشک گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال ماهیانه ۱۰ هزارتن صادرات  به بازارهای هدف از جمله کشورهای منطقه و ترکیه داشتیم که ارزش صادراتی آن به ۱۵۰ میلیون دلار می رسد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی ادامه داد: با افزایش تولید شیرخام در نیمه دوم سال، ماهیانه ۱۵ هزارتن شیرخشک باید به بازارهای هدف صادر شود که براین اساس ارزش صادراتی ۱.۵ برابر رقم فعلی خواهد بود.

او با بیان اینکه قاچاق شیرخشک صنعتی صحت ندارد، گفت: با توجه به نرخ پایین‌ شیرخشک منطقه و عدم تعرفه، قاچاق شیرخشک صنعتی نداریم‌.

خبرنگار: آزاده محبی

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn