کد خبر : 86797
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲:۳۶

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۳۰ شهریور ۱۳۸۰؛ نخست‌وزیر انگلستان گفته، در مذاکره تلفنى با خاتمى، به‌دست آورده که ایران حاضر است با آمریکا در مبارزه با تروریسم همکارى کند / سخنرانى بوش حماسى، متکبرانه، تهدیدآمیز و مغرورانه بود

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۳۰ شهریور ۱۳۸۰؛ نخست‌وزیر انگلستان گفته، در مذاکره تلفنى با خاتمى، به‌دست آورده که ایران حاضر است با آمریکا در مبارزه با تروریسم همکارى کند / سخنرانى بوش حماسى، متکبرانه، تهدیدآمیز و مغرورانه بود

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.   «انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.    ۳۰ شهریور ۱۳۸۰: اول وقت براى افتتاح نمایشگاه حماسه دفاع مقدس،

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

 ۳۰ شهریور ۱۳۸۰: اول وقت براى افتتاح نمایشگاه حماسه دفاع مقدس، به مصلاى تهران رفتیم. عفت هم با من بود. سردار [علیرضا]افشار، [رییس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس]، گزارش داد و من سخنرانى مفصلى دربارة عظمت دفاع مقدس‌کردم.  به چهار سئوال مهم و کلى در این‌باره جواب دادم: ۱ – چرا جنگ بروز کرد؟ ۲ – چرا طولانى شد؟ ۳ – چرا و چگونه ختم شد؟ ۴ – دستاورد‌ها و آثارش چه بود و مهم‌ترین پیام نمایشگاه را اطلاع‌رسانى در این زمینه‌ها و سئوالات فراوان در بین نسل نو دانستم.  

 سپس از بخش‌هاى مختلف، به مدت دو ساعت بازدیدکردم؛ خیلى مفصل است. همه اُرگان‌ها و نهادهاى نظامى، غرفه‌اى براى توضیح سهم خودشان دایرکرده‌اند و ابزار جنگ را به نمایش‌گذاشته‌اند. وزارت‌ها و نهادهاى غیرنظامى هم غرفه‌هاى مفصلى براى توضیح سهم خود دایرکرده‌اند. اعلام شد که ۳۰۰ هزار مترمربع زیر نمایشگاه است. در چند غرفه مصاحبه کردم.   

از آنجا به کرج رفتیم. ظهر میهمان آقاى [محمدرضا]نورى‌شاهرودى، [سفیر سابق ایران در عربستان سعودی]بودیم. شب به خانه برگشتیم.  

سخنرانى [بوش]، رییس‌جمهور آمریکا درکنگره، مورد توجه محافل خبرى جهان است؛ حماسى و متکبرانه و تهدیدآمیز و مغرورانه است و صریحاً مى‌گوید، جنگ علیه تروریسم را از القاعده در افغانستان شروع مى‌کنیم و سپس به مراکز دیگر تروریستى یا حامیان تروریسم مى‌پردازیم و متکبرانه مى‌گوید، همه کشورهاى جهان در این نبرد یا با ما هستند و یا دشمن‌اند و شریک تروریست‌ها و این صحبت‌ها مورد اعتراض بسیارى از شخصیت‌هاى دنیا قرارگرفته؛ منجمله سران روسیه و مسلمانان.  

[تونی بلر]، نخست‌وزیر انگلستان گفته، در مذاکره تلفنى با آقاى [سیدمحمد]خاتمى، به‌دست آورده که ایران حاضر است، با آمریکا در مبارزه با تروریسم همکارى کند که قاعدتاً باید تکذیب شود؛ چون رهبرى صریحاً با حمله آمریکا به افغانستان، مخالفت کرده‌اند. در جنوب فرانسه، انفجار عظیمى در مراکز صنعت پتروشیمى رخ داده که تاکنون ۱۵ کشته و ۲۰۰ مجروح آن اعلام شده است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn