کد خبر : 87090
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲

قیمت نفت خام برنت به ۷۴ دلار و ۴۹ سنت رسید

قیمت نفت خام برنت به ۷۴ دلار و ۴۹ سنت رسید

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافته، اما دومین افزایش پیاپی هفتگی را تجربه کرده است که می‌توان آن را نتیجه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و پایین آمدن عرضه نفت این کشور دانست.قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۹ سنت معادل ۰.۵۲ درصد

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافته، اما دومین افزایش پیاپی هفتگی را تجربه کرده است که می‌توان آن را نتیجه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و پایین آمدن عرضه نفت این کشور دانست.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۹ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۴۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۶ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش ۷۱ دلار معامله می‌شود.
نشانه‌های ضعف رشد اقتصاد در چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده دنیا مانع افزایش بیش از حد قیمت نفت می‌شود. هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از ۴ درصد در این هفته افزایش قیمت داشتند.
قیمت نفت برنت در دهم سپتامبر برای اولین بار طی سه سال گذشته تا کمتر از ۶۹ دلار در هر بشکه کاهش یافت، اما پس از آن رو به افزایش بوده است.
قیمت نفت بیش از یک درصد در روز پنجشنبه یعنی یک روز پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره، افزایش یافت.
پایین آمدن نرخ بهره معمولاً باعث تقویت فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تقاضا برای انرژی می‌شود، اما برخی تحلیلگران نگران ضعف بازار کار آمریکا هستند.
فدرال رزرو آمریکا پیش‌بینی کرد نرخ بهره ۰.۵ درصد دیگر تا پایان سال جاری میلادی، ۱ درصد در سال آینده و ۰.۵ درصد در ۲۰۲۶ کاهش خواهد داشت.
احتمال کاهش بین ۰.۵ تا ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی تا حدی امید به ثبات اقتصاد را بالا برده است.
حدود ۶ درصد از تولید نفت خام و ۱۰ درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک آمریکا پس از طوفان فرانسین متوقف شده بود که تا حدی از قیمت نفت حمایت کرد. کاهش ذخایر نفت خام آمریکا تا پایین‌ترین سطح طی یک سال گذشته هم از عوامل بالا رفتن قیمت نفت بوده است.
افزایش تنش‌ها در خاورمیانه خطر اختلال در عرضه نفت این منطقه را بالا برده و بازار را تقویت کرده است.
تولید پالایشگاهی در چین برای پنجمین ماه پیاپی در ماه اوت آهسته شده و رشد تولید صنعتی هم به پایین‌ترین سطح طی ۵ ماه گذشته رسیده است.
در این بین سوددهی پالایشگاه‌های نفت آسیا، اروپا و آمریکا هم تا پایین‌ترین رقم طی چند سال گذشته پایین آمده است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn