کد خبر : 87284
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

جنگ روانی ساکت الهامی با سلاح یامگا/ سرمربی استقلالی خاطره پورحیدری و هاشمی نسب را زنده کرد

جنگ روانی ساکت الهامی با سلاح یامگا/ سرمربی استقلالی خاطره پورحیدری و هاشمی نسب را زنده کرد

به گزارش خبرورزشی، در سطح مسابقات حرفه‌ای تاخیر در شروع بازی‌ها یک نمره منفی در کارنامه برگزارکنندگان است. در سطح بین المللی تمام پیش‌بینی‌ها از قبل انجام شده و حتی اگر قرار باشد بازی به احترام از دست رفته‌ای با یک دقیقه سکوت آغاز شود، آن هم در پیش بینی‌ها لحاظ می‌شود. اما در فوتبال

به گزارش خبرورزشی، در سطح مسابقات حرفه‌ای تاخیر در شروع بازی‌ها یک نمره منفی در کارنامه برگزارکنندگان است. در سطح بین المللی تمام پیش‌بینی‌ها از قبل انجام شده و حتی اگر قرار باشد بازی به احترام از دست رفته‌ای با یک دقیقه سکوت آغاز شود، آن هم در پیش بینی‌ها لحاظ می‌شود. اما در فوتبال ما که معمولاً خیلی از قواعد حرفه‌ای نادیده گرفته می‌شود، تاخیر در شروع مسابقات هم نکته عجیب و غریبی نیست! اما تاخیری که در شروع بازی نساجی با استقلال رخ داد، به یک دلیل مشخص خیلی به چشم آمد.

این بازی با ۱۲ دقیقه تاخیر آغاز شد و از نظر عددی رکورد این فصل نبود. در همین چهار هفته‌ای که از لیگ بیست و چهارم گذشته بازی‌هایی داشتیم که به خاطر آماده نبودن کمک داور ویدیویی با بیش از ۱۵ دقیقه تاخیر آغاز شد. اما دلیل تاخیر در شروع بازی نساجی و استقلال، جنگ روانی بود که ساکت الهامی با نیمکت حریف آغاز کرد! جنگ روانی یکی از تاکتیک‌های مربیان برای پیروزی در فوتبال است و تا زمانی که در نهایت احترام باشد و آلوده به روش‌های غیر ورزشی و غیر حرفه‌ای نشود، عیب و ایرادی هم ندارد.

همه می‌دانیم که کوین یامگا چه مهره با ارزشی برای استقلال بود و چقدر در بزنگاه‌های سخت همراهی خود با این باشگاه و مردم ایران را نشان داد. یک ستاره با اخلاق و با شخصیت که همه – حتی پرسپولیسی‌ها – دوستش داشتند و از همه مهمتر در تمرین باشگاه استقلال دچار مصدومیت شد. هر کجای دنیا بود، قرارداد این بازیکن را تا پایان عمر حرفه‌اش تمدید می‌کردند اما خب، اینجا ایران است و استقلال قبلاً در قبال پادوانی هم چنین رفتاری را کرده بود! رفتاری که اصلاً به مذاق دوستداران فوتبال خوش نیامد…

در هفته گذشته یامگا بالاخره توانست از استقلال جدا و بلافاصله بعد از انتخاب علی خطیر به سمت مدیرعامل نساجی، به عنوان اولین خرید این تیم معرفی شد و دست بر قضا اولین بازی نساجی هم که با استقلال بود! فوتبال دوستان مو سفید کرده به یاد دارند که منصور پورحیدری فقید در اولین دربی بعد از جذب مهدی هاشمی نسب، این مدافع را به خط حمله فرستاد و او اتفاقاً در آن بازی دروازه احمدرضا عابدزاده را هم باز کرد. ساکت الهامی دقیقاً از همین تاکتیک استفاده و نه فقط یامگا تازه وارد را در ترکیب اصلی گذاشت، بلکه بازوبند کاپیتانی تیمش را هم به او سپرد!

و دیدیم که یامگا دوباره پشت پنالتی ایستاد و گل زد و باز هم شخصیت و روح بزرگش را با شادی نکردن به نمایش گذاشت. او در ابتدای مسابقه وقتی به میدان آمد، در نهایت تواضع و فروتنی به سراغ نیمکت استقلال رفت و با وجود دلخوری که از نکونام داشت تک تک همبازیان و مربیان سابق خود را در آغوش کشید. تاخیر ابتدای مسابقه به خاطر علاقه عکاسان هواداران و همه افراد حاضر در ورزشگاه وطنی به یامگا با بازوبند کاپیتانی نساجی برابر استقلال بود!

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn