کد خبر : 88146
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵

همه افراد جامعه نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند

همه افراد جامعه نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند

یک متخصص عفونی، با بیان اینکه همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند، گفت: همه افراد همواره باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند. به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر توفیق یعقوبی، با اشاره به آغاز فصل سرد سال و شیوع بیماری های تنفسی، اظهار کرد: هفته

یک متخصص عفونی، با بیان اینکه همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند، گفت: همه افراد همواره باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند.

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر توفیق یعقوبی، با اشاره به آغاز فصل سرد سال و شیوع بیماری های تنفسی، اظهار کرد: هفته های پیش‌رو بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزاست تا ایمنی بدن را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند، تصریح کرد: افراد دارای بیماری های زمینه ای، بیماران قلبی و ریوی، بانوان باردار، افراد مصرف کننده داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی، نوزادران و افراد بالای ۶۵ سال بهتر است که سالانه این واکسن را تزریق کنند.

این متخصص بیماری های عفونی، با اشاره به شیوع سالانه آنفلوانزا، گفت: این بیماری با علائمی همچون تب، سردرد و بدن درد آغاز می شود و عطسه و آبریزش بینی را به دنبال دارد؛ با توجه به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس، احتمال انتقال بیماری از مدرسه به خانه و مبتلاشدن اعضای خانواده به ویژه کهنسالان وجود دارد.

یعقوبی از دانش آموزان خواست در صورت بروز علائم بیماری همچون تب و سردرد و آبریزش از رفتن به مدرسه خودداری کنند و ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی نقش مهمی در عدم شیوع بیماری دارد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا نیز در جامعه وجود دارد و امکان ابتلای افراد همچنان هست، متذکر شد: کرونا مانند سرماخوردگی شیوع دارد، اما شاهد ایمنی نسبی جامعه نسبت به این بیماری هستیم، زیرا عمده افراد واکسن را تزریق کرده اند و زمینه ایمنی را دارند.

این متخصص عفونی با اشاره به شباهت علائم کرونا و آنفلوانزا، تاکید کرد: همه افراد همواره باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند؛ همچنین افراد به محض بروز علائم بیماری، حضور در اجتماع را به حداقل برسانند.


منبع: ایسنا

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn