کد خبر : 88227
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸

آموزش درست کردن خورشت گوشت و قارچ با طعم فوق العاده عالی

آموزش درست کردن خورشت گوشت و قارچ با طعم فوق العاده عالی

به گزارش پارسینه پلاس، یکی از انواع خورشت ها می باشد که خیلی سریع تهیه می شود و اگر شما زمان کافی برای تهیه یک غذای خوشمزه را ندارید حتما این خورش را تست کنید این غذا فوق العاده خوشمزه است و اصلا تکراری نمی شود و به دلیل اینکه سریع آماده می شود بشدت

به گزارش پارسینه پلاس، یکی از انواع خورشت ها می باشد که خیلی سریع تهیه می شود و اگر شما زمان کافی برای تهیه یک غذای خوشمزه را ندارید حتما این خورش را تست کنید این غذا فوق العاده خوشمزه است و اصلا تکراری نمی شود و به دلیل اینکه سریع آماده می شود بشدت شما آن را دوست خواهید داشت اما برای تهیه این خورشت از گوشت قلقلی استفاده شده که سرعت و مزه خوبی به آن می دهد و از قارچ و گوجه و چاشنی نیز تهیه می شود. این خورش خوشمزه در کنار یک پلو زعفرانی طعم و مزه بسیار خوبی دارد.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید ۱ ق غذا خوری
سیر ۲ حبه
فلفل دلمه ۱ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
رب ۱ ق غذا خوری
گوجه گیلاسی ۴ عدد
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه به مقدار لازم

۱مرحله اول: آماده سازی گوشت قلقلی

ابتدا یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت چرخ کرده و کمی نمک و فلفل سیاه و آرد خوب مخلوط کنید و ورز دهید تا گوشت منسجم شود سپس روی کاسه را پوشانده و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید. می توانید به دلخواه برای انسجام بیشتر به گوشت قلقلی بزنید.

۲مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

حالا پیاز دیگر را خلالی خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه داخل تابه تفت دهید تا کمی سبک شود سپس در ادامه سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر بلند شود و بعد فلفل دلمه نگینی شده را نیز اضافه کنید.

۳مرحله سوم: افزودن قارچ

حالا قارچ های اسلایس شده را افزوده و با حرارت بالا تفت دهید سعی کنید قارچ ها را زیاد نازک برش نزنید سپس رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و در ادامه کمی پاپریکا و فلفل سیاه و نمک اضافه کنید.

۴مرحله چهارم: پخت خورش گوشت و قارچ

حالا گوجه های گیلاسی را نیز از وسط به دو نیم کنید یا همان طور درسته داخل خورشت انداخته و ۱ لیوان آبجوش اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا کم کم بجوشد و قل بزند در ادامه گوشت را از یخجال بیرون بیاورید و از آن قلقلی ریز درست کنید و داخل کره و روغن سرخ کنید تا طلایی شود وقتی آب خورش نصف شده گوشت قلقلی ها را اضافه کنید و بگذارید تا خورش جا افتاده و غلیظ شود سپس به همراه پلو مورد نظر سرو کنید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn