کد خبر : 88304
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸

این مرد با ۱۲ میلیارد دلار ثروت، در جوانی ظرف می‌شست !

این مرد با ۱۲ میلیارد دلار ثروت، در جوانی ظرف می‌شست !

به گزارش برنا؛ «شاهد خان» در خانواده‌ای متوسط در پاکستان به دنیا آمد و در نوجوانی برای تحصیل به آمریکا نقل مکان کرد. وی در خوابگاهی که شبی دو دلار هزینه داشت می‌خوابید و برای تامین مخارج زندگی ظرفشویی کرده و ساعتی ۱.۲ دلار بابت شستن ظرفها می‌گرفت تا امورات خود را بگذراند. اما در

به گزارش برنا؛ «شاهد خان» در خانواده‌ای متوسط در پاکستان به دنیا آمد و در نوجوانی برای تحصیل به آمریکا نقل مکان کرد. وی در خوابگاهی که شبی دو دلار هزینه داشت می‌خوابید و برای تامین مخارج زندگی ظرفشویی کرده و ساعتی ۱.۲ دلار بابت شستن ظرفها می‌گرفت تا امورات خود را بگذراند. اما در نهایت شاهد خان که از صفر شروع کرده بود با سخت کوشی پله‌های ترقی را طی کرد.

وی در شرکت قطعات خودرو Flex-N-Gate مشغول به کار شد و یک سپر یک تکه کامیون طراحی کرد که بسیار موفقیت آمیز بود و در سال ۱۹۸۰ توانست همین شرکت را بخرد و ثروتمند شود. شاهد خان با ۱۲ میلیارد دلار ثروت مالک باشگاه فوتبال فولهام و همچنین فوتبال آمریکایی جکسونویل جگوارز است.

شاهد خان متولد لاهور بود و مادرش استاد ریاضی و پدرش در مغازه تجهیزات نقشه برداری می‌فروخت.

وی از کالج مهندسی گرینگر در رشته صنایع فارغ التحصیل شد و البته حین تحصیل در شرکت تولید قطعات خودرو فلکس مشغول کار شده بود. بعد از خرید شرکت سپرهایی برای سه خودروساز بزرگ ساخت و تحویل داد.و قرارداد با تویوتا باعث رشد سریع وی شد.

تا سال ۲۰۱۹، Flex-N-Gate دارای ۲۵ هزار کارمند و ۶۹ کارخانه تولیدی در ایالات متحده، چین، آرژانتین، اسپانیا، فرانسه، آلمان، مکزیک و کانادا بود.  در سال ۲۰۲۰، درآمدی معادل ۸.۹ میلیارد دلار داشت و به عنوان چهل و ششمین شرکت بزرگ خصوصی آمریکایی توسط فوربس رتبه بندی شد.

همچنین توسط Automotive News به عنوان هفتمین تامین کننده بزرگ قطعات خودرو آمریکا و در کل سی و سومین تامین کننده بزرگ در جهان رتبه بندی شده است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn