کد خبر : 88726
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۴

هفته پر التهاب با چاشنی انگیزه و انتقام/ استقلال و سپاهان لغزیدند، پرسپولیس و تراکتور استفاده کردند + جدول

هفته پر التهاب با چاشنی انگیزه و انتقام/ استقلال و سپاهان لغزیدند، پرسپولیس و تراکتور استفاده کردند + جدول

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته پنجم مسابقات لیگ برتر هم با انجام ۸ بازی در سه روز مختلف پیگیری شد و به پایان رسید. نتایج این هفته از مسابقات به شرح زیر است: نساجی ۲ – ۲ استقلال گل‌ها: کوین یامگا (دقیقه ۴۵ پنالتی) و حامد پاکدل (دقیقه ۷۳) برای نساجی، رامین رضاییان

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته پنجم مسابقات لیگ برتر هم با انجام ۸ بازی در سه روز مختلف پیگیری شد و به پایان رسید. نتایج این هفته از مسابقات به شرح زیر است:


نساجی ۲ – ۲ استقلال

گل‌ها: کوین یامگا (دقیقه ۴۵ پنالتی) و حامد پاکدل (دقیقه ۷۳) برای نساجی، رامین رضاییان (دقیقه ۶۳ پنالتی) و ابوالفضل جلالی (دقیقه ۷۵) برای استقلال

دیدار افتتاحیه هفته جدید لیگ برتر در قائمشهر با حضور تیم استقلال به انجام رسید.

آبی‌پوشان پایتخت بعد از شکست دادن شمس‌آذر، توقف مقابل ملوان و باخت در جدال با استقلال خوزستان، در لیگ نخبگان آسیا به میدان رفتند و با ۳ گل از سد الغرافه قطر گذشتند و پس از آنکه دیدارشان با مس رفسنجان در هفته چهارم معوق شد، شاگردان جواد نکونام به دنبال آن بودند تا با کسب ۳ امتیاز در قائمشهر مقابل نساجی به کورس مدعیان بالای جدولی نزدیک شوند. در طرف مقابل، نساجیِ قعرنشین با کسب یک امتیاز از ۴ بازی خود در لیگ بیست‌وچهارم در سودای جبران‌مافات بود و شاگردان الهامی امیدوار بودند بعد از جذب ۴ بازیکن خارجی جدید بتوانند با ترکیبی متفاوت برابر استقلال به موفقیت برسند و با شگفتی‌سازی، ۳ امتیاز مسابقه امروز را از آن خود کنند.


مس رفسنجان صفر – صفر گل‌گهر

گل‌ها: —

در یکی از دیدارهای هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال، جمعه ۳۰ شهریور تیم فوتبال مس رفسنجان از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه شهدای مس و با قضاوت سیدرضا مهدوی میزبان گل گهر سیرجان بود. دو تیم مس رفسنجان و گل گهر سیرجان در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. 


ملوان ۲ – صفر شمس‌آذر

گل‌ها: محمدرضا رضایی (دقایق ۱۸ و ۲۷)

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی از ساعت ۱۹ جمعه در چارچوب هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به مصاف شمس آذر قزوین رفت که در این مسابقه این بازی با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

گل اول ملوان در دقیقه ۱۸ روی شوتی از راه دور توسط محمدرضا رضایی به ثمر رسید تا شاهد یکی از زیباترین گل‌های فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر باشیم. البته این پایان کار نبود و تنها ۱۰ دقیقه بعد رضایی دوباره دروازه میهمان را باز کرد تا شاگردان مازیار زارع با دو گل پیش بیفتند.

در شروع نیمه دوم، به دلیل بروز حادثه برای یکی از هواداران ملوان، ناظر بازی اجازه برگزاری مسابقه را نداد تا به وضعیت وی رسیدگی شود و بعد از انتقال او به مرکز درمانی بازی از سر گرفته شد. این اتفاق در حالی رخ داد که اعضای خانواده مرحوم مرتضی خائفی در ورزشگاه حاضر بودند و با بنر «امروز با چشمای ما ببین بابا»، مسابقه را دنبال کردند.

ملوان با این پیروزی به رکورد صد درصد برد در دیدارهای خانگی طی فصل جاری رسید و با ۱۰ امتیاز به رده دوم جدول لیگ برتر صعود کرد. این تیم طی هفته‌های اخیر تیم‌های گل‌گهر سیرجان و چادرملوی اردکان را نیز در خانه شکست داده بود.


پرسپولیس ۲ – صفر آلومینیوم

گل‌ها: محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۵ پنالتی) و علی علیپور (دقیقه ۷۰)

تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک، برگزارکننده آخرین مسابقه روز نخست هفته پنجم لیگ برتر بودند؛ آن‌هم در حالی‌که سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌وچهارم کار خود را با کسب ۲ تساوی و یک برد دنبال کرده بودند و در لیگ نخبگان آسیا هم برابر الاهلی عربستان شکست خورده بودند. در طرف مقابل هم اراکی‌ها با پذیرش ۳ تساوی و تحمل یک باخت به مسابقه امشب پا گذاشته بودند و هر دو تیم انگیزه زیادی برای کسب ۳ امتیاز و رسیدن به پیروزی در مسابقه امشب داشتند.

در اواخر نیمه نخست این بازی، اوستون اورونوف، ستاره ازبکستانی پرسپولیس به دلیل مصدومیت جای خود را به فرشاد احمدزاده داد و به رختکن رفت. بازی دقایقی هم به دلیل مصدومیت گندوز، دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس متوقف شد.


هوادار صفر – فولاد خوزستان یک

گل‌: موسی‌کولیبالی (دقیقه ۴۰)

تیم‌های فوتبال هوادار تهران و فولاد خوزستان از ساعت ۱۸:۴۵ شنبه برگزارکننده نخستین دیدار روز دوم از هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه پاس قوامین بودند، دیداری که با برتری یک بر صفر سرخپوشان خوزستانی خاتمه یافت.

زننده تنها گل مسابقه هوادار – فولاد خوزستان موسی کولیبالی بود که در دقیقه ۴۰ روی پاس مجتبی نجاریان دروازه تیم هوادار را گشود.

شاگردان گل‌محمدی با این برد هشت امتیازی شدند و به رتبه پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کردند. هوادار نیز که ظاهراً با رحمتی قصد بردن ندارد و سومین شکست فصل را در هفته پنجم متحمل شد، با دو امتیاز به انتهای جدول تنزل یافت.

براساس این گزارش، شاگردان سیدمهدی رحمتی تا به اینجای فصل حتی موفق نشدند یک گل به ثمر برسانند و با شش گل خورده به کار خود ادامه می‌دهند.

امیر ایار قضاوت دیدار هوادار – فولاد خوزستان را برعهده داشت که در این مسابقه محمد دیندار از هوادار و علی نعمتی، محمدجواد محمدی و ساسان انصاری از فولاد را با کارت زرد جریمه کرد.


استقلال خوزستان یک – چادر ملو اردکان یک

گل‌ها: آرام عباسی (۱۲) برای استقلال خوزستان و سیلوا گنسالوس (۷۶) برای چادرملو

تیم استقلال خوزستان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز ۳۱ شهریور در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف تیم چادرملو اردکان رفت. در دقیقه ۱۰ و روی اشتباه مدافعان چادرملو بود که اسماعیل بابایی توپ را به تیوی بیفوما سپرد و شوت او پس از برخورد به پای مدافع چادرملو، در تیر دوم و مقابل دروازه خالی به آرام عباسی رسید و او به‌راحتی دروازه را باز کرد و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.
در نیمه دوم روی یک حمله پرفشار از سوی چندین بازیکن چادرملو، پاس خوب مسلمی به سیلوا گونزالس رسید و او با یک ضربه فنی به گوشه دروازه، حساب کار را به‌تساوی کشاند.

در وقت‌های اضافه نیمه دوم، استقلال خوزستان روی حرکت خوب بهروز بارانی چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شلیک تماشایی آبشک به تیرک افقی برخورد کرد و در ادامه محمد حسینی توانست دروازه را باز کرد که پرچم کمک‌داور به نشانه آفسایدی بالا رفت و این گل مردود اعلام شد. که این مسابقه با نتیجه مساوی ۱-۱ به پایان رسید و این سومین تساوی استقلال خوزستان بود و اکنون آبی‌پوشان اهوازی با ۶ امتیاز در رده هشتم جدول ایستاده‌اند و چادرملو ۵ امتیازی در رده دوازدهم است.


تراکتور ۲ – خیبر خرم آباد یک

گل‌ها: ریکاردو آلوز (۱۲)، دانیال اسماعیلی‌فر (۶۱) برای تراکتور و مهرداد قنبری (۲۰) برای خیبر

در یکی از دیدارهای هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز یکشنبه یکم مهر، تیم فوتبال خیبر خرم آباد در ورزشگاه تختی و با قضاوت پیام حیدری میزبان تراکتور بود که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر یک به سود تراکتور به پایان رسید.

تیم فوتبال تراکتور نیمه اول این دیدار را تهاجمی آغاز کرد و خیلی زود در دقیقه ۱۲ «ریکاردو آلوز» در حالی که در پشت محوطه جریمه خیبر توپ به او رسیده بود با یک شوت دقیق و روی زمین، توانست گل اول را به ثمر برساند.

اما در دقیقه ۲۰ تیم خیبر صاحب یک ضربه پنالتی شد و «مهرداد قنبری» از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند تا نیمه اول با نتیجه یک به یک به پایان برسد.

در نیمه دوم این دیدار، تیم تراکتور موفق شد با گلزنی دانیال اسماعیلی فر در دقیقه ۶۱ از حریف تازه لیگ برتری شده خود پیش بیفتد.

در ادامه این دیدار هم تغییری در نتیجه بازی حاصل نشد و تیم فوتبال تراکتور با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان به رده دوم صعود کرد. خیبر خرم آباد هم با ۵ امتیاز در رده یازدهم ایستاد.

سپاهان یک – ذوب آهن یک

گل‌ها: آریا یوسفی (۳۱) برای سپاهان و کمال کامیابی‌نیا (۸۳) برای ذوب آهن

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان از ساعت ۱۹ یکشنبه در چارچوب دیداری از هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند، مسابقه‌ای که به تساوی یک – یک و تقسیم امتیاز بین دو تیم خاتمه یافت.

آریا یوسفی در دقیقه ۳۱ اولین گل مسابقه را به ثمر رساند تا شاگردان مورایس با پیروزی به رختکن بروند. نیمه دوم مسابقه با کمترین موقعیت روی دروازه دو تیم دنبال می‌شد تا اینکه کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۷۰ وارد زمین مسابقه شد و در دقیقه ۸۳ گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد. با این اوصاف کمال کامیابی‌نیا را می‌توان تعویض طلایی محمد ربیعی سرمربی ذوب‌آهن در دربی اصفهان دانست.

با ثبت نتیجه تساوی در این مسابقه سپاهان ۱۳ امتیازی شد و همچنان یکه‌تاز جدول لیگ برتر باقی ماند. ذوب‌آهن نیز هفت امتیازی شد و در رده هفتم جدول قرار گرفت.

جدول لیگ برتر در پایان هفته پنجم

هفته پر التهاب با چاشنی انگیزه و انتقام/ استقلال و سپاهان لغزیدند، پرسپولیس و تراکتور استفاده کردند + جدول

منبع خبر

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn