آموزش درست کردن یک کیک خوشمزه بدون فر

به گزارش پارسینه پلاس، اگر یک تخم مرغ در یخچال دارید می خواهید سریع یک کیک فوری و خوشمزه بدون نیاز به فر تهیه کنید این رسپی را دنبال کنید. می توانید از قالب های کوچک گرد یا لوف استفاده کنید و این کیک را به راحتی تهیه کنید و به دلخواه با شکلات یا پودر قند تزیین کنید و سرو کنید.

مواد لازم

تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ لیوان
آرد ۱.۵ لیوان
روغن مایع ۱/۳ لیوان
شکر ۱/۲ لیوان
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
کنجد به دلخواه

۱مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد آردو بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. برای پخت بدون فر باید قابلمه مورد نظر را روی حرارت یا شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

۲مرحله دوم: هم زدن

در ادامه تخم مرغ را شکسته و به همراه وانیل و شکر با همزن برقی بزنید تا یکدست شود و در حین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود اگر همزن برقی ندارید از همزن دستی نیز می توانید استفاده کنید تا حسابی تخم مرغ ها کرم رنگ شود.

۳مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید روغن و شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا یکدست شود و بعد ترکیب آرد را اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود.

۴مرحله چهارم: پخت کیک

در ادامه باید قابلمه مورد نظر که گرم شده است را با کمی روغن یا کره چرب کنید و به دلخواه می توانید کمی کنجد بپاشید و مایه کیک را ریخته و روی شعله پخش کن با حرارت متوسط رو به کم قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود. اگر می خواهید داخل فر تهیه کنید ۵۰ دقیقه کافی می باشد. سپس از قالب خارج کنید و به دلخواه تزیین و سرو کنید.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn