جنجال پل شخصی در چین

همشهری آنلاین – سیدسروش طباطبایی‌پور: ماجرا از این قرار است که حدود ۱۰سال پیش، سیل، راه ارتباط روستای ژنلین در استان جیلین در شمال چین را قطع کرد و مردم این روستای کوچک مجبور بودند برای رسیدن به نزدیک‌ترین شهر، حدود ۷۰کیلومتر راه را اضافه طی کنند تا به نزدیک‌ترین پل برسند.

بیش‌تر بخوانید:

مقامات محلی هم ماجرای تخریب پل این روستا را به‌ خاطر جمعیت کم، خیلی جدی نگرفتند و کاری برای ساخت پل جدید نکردند. تا اینکه یکی از اهالی روستا به نام «هوانگ دیی» که قایقران بود و یک کشتی کوچک هم داشت، همراه با تعدادی از روستاییان، ۱۳قایق فلزی را به هم جوش دادند و با ابتکاری خلاقانه، پلی روی رودخانه روستا ساختند که حتی ماشین‌های سنگین هم می‌توانستند از روی آن عبور کنند. البته بعد از ساخت پل، هوانگ دیی، از کسانی که از روی این پل عبور می‌کردند، مبلغی ناچیز هم به‌عنوان عوارض دریافت می‌کرد تا هزینه‌های ساخت و تجهیز پل باز شود که این کار چندان به مذاق مقامات محلی خوش نیامد.

اما مردم این روستا از ساخت این پل، بسیار استقبال کردند و با کمال میل، عوارض ناچیز آقای دیی را هم پرداخت می‌کردند؛ چون لااقل ۷۰کیلومتر راهشان نزدیک‌تر می‌شد.اما حالا و پس از شکایت مقامات محلی، دادگاهی در چین آقای دیی را به اتهام سود غیرقانونی، به ۲ سال زندان و ۲ سال حبس مشروط و پرداخت ۷هزار و ۳۰۰دلار رد مال محکوم کرده و دستور تخریب پل را داده است.

مخالفان این رأی، معتقدند آقای دیی، از سر خیرخواهی و برای رفاه حال اهالی روستا، این قدم بزرگ را برداشته و تازه باید به‌عنوان یک حرکت برای رفاه حال اهالی، او را تشویق کنند، اما نظر مقامات محلی غیراز این است.

برای حل این بحران، مقامات محلی قول داده‌اند پلی جدید برای این روستا بسازند که البته تابه‌حال، به وعده خود عمل نکرده‌اند.

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn