از ساخت پناه‌گاه‌ها در اسرائیل چه می دانید؟ | زندگی لانه موشی صهیونیست‌ها

همشهری آنلاین: حملات موشکی حزب الله لبنان به اراضی اشغالی فلسطین باعث شده تا بیش از نیم میلیون صهیونیست مجبور به فرار به پناهگاه‌ها شوند. این آمار را روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرده است. همزمان شبکه ۱۲ تلویزیون عبری هم تاکید کرد که ۴ صهیونیست حین فرار به پناهگاه‌ها زخمی شدند.

بر مبنای گزارش رسمی نهاد عبری icej، حدود ۳۰ درصد از اسرائیلی هایی در مجاورت مرزهای سوریه، لبنان و غزه زندگی می‌کنند و براین اساس این مناطق دارای بیشترین پناهگاه‌های جنگی و بمباران‌های هوایی از ترس حملات است. از سوی دیگر ترس از حملات همیشگی به اسرائیل باعث شده تا این رژیم دارای بیشترین تعداد پناه‌گاه‌ها در جهان به نسبت جمعیت و وسعت باشد، چون همیشه صهیونیست‌ها زیر سایه جنگ به سر می‌برند:

پناه‌گاه‌ لوکس: دو سال پیش شهرداری تل آویو پناهگاه جدیدی را برای برخی افراد ایجاد کرد که فضایی را برای تقریباً ۱۵۰ نفر برای خواب، دوش گرفتن، غذا خوردن و دریافت مشاوره و معاینات پزشکی فراهم می کرد. مراکز مشابه این پناه‌گاه اما بسیار محدود است و سایر پناه‌گاه‌های رژیم صهیونیستی فاقد امکانات اولیه و فقط شامل اتاق‌های بتونی است.

اجباری شدن ساخت پناه‌گاه: براساس گزارش‌ها، هر خانه و هر آپارتمان در هر ساختمان آپارتمانی که در ۱۵ سال گذشته در مناطق اشغالی فلسطین ساخته شده است، دارای اتاقی است که به عنوان یک پناهگاه بمباران هوایی و حملات موشکی ساخته شده است. این اتاق‌های سرپناه خانگی به‌عنوان اتاق‌های قابل استفاده برای استفاده روزمره راه‌اندازی شده‌اند و برای مواقعی که آژیر به صدا در می‌آیند کاربری پناهگاهی دارند. این گزارش را انجمن مسیحیان و یهودیان اسرائیل اعلام کرده و افزوده است که ساخت پناه‌گاه برای همه ساختمان‌ها اجباری شده است.

کمبود پناه‌گاه: در عین حال در شمال مناطق اشغالی به شدت کمبود پناه‌گاه وجود دارد. براساس گزارش جورزالیم پست، شمال اسرائیل به ۳۰۰۰ پناهگاه جدید نیاز دارد، اما فقط ۳۰۰ پناه‌گاه استاندارد موجود است که این تعداد به سختی ۱۰ درصد نیاز ساکنان را پوشش می‌دهد.

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn