سومین دربی پایتخت خارج از تهران

سومین دربی پایتخت خارج از تهران

تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای سومین بار در تاریخ دربی پایتخت را خارج از تهران برگزار می‌کنند.

در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال امروز چهارشنبه چهارم مهر تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس برای صد و چهارمین بار به مصاف یکدیگر می‌روند، اما این بازی به دلیل بازسازی ورزشگاه آزادی و تختی تهران با انتخاب استقلال که میزبان این بازی محسوب می‌شود در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار خواهد شد.

پیش از این دربی پایتخت ۲ بار دیگر نیز خارج از تهران برگزار شده بود که اولین بار در سال ۱۳۷۳ و در دیدار رفت نیمه نهایی لیگ آزادگان، درگیری بین مجتبی محرمی و امیر قلعه نویی، باعث تشنج در بازی شد و در ادامه هواداران پرسپولیس وارد زمین شدند تا نهایتا همه این حواشی باعث شود دیدار برگشت در بندرعباس و بدون حضور هواداران برگزار شود که در پایان بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در ۲۰ دی ۱۳۸۱ سرخابی‌های پایتخت به دلیل زیر کشت بودن زمین ورزشگاه آزادی، مخالفت شورای تامین با برگزاری بازی در ورزشگاه شهید شیرودی و ظرفیت پایین استادیوم تختی شرایط را طوری رقم زد تا باشگاه پرسپولیس به عنوان میزبان ورزشگاه یادگار امام تبریز را برگزاری این بازی انتخاب کند.

در این بازی خاطره انگیز ابتدا علی سامره در ثانیه ۵۰ از روی اشتباه یحیی گل‌محمدی توانست گل نخست را به‌ثمر برساند که سریع‌ترین گل داربی به ثبت رسید.

 علی انصاریان فقید از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۷۰ پرسپولیس را از شکست فراری داد و تنها گلش در این جدال بزرگ را به‌ثمر رساند. گفتنی است قضاوت این مسابقه حساس بر عهده روبرتو روزتی سرشناس و ایتالیایی بود.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn