دسترسی مسافران به شمال خیابان بهشتی تسهیل شد

به گزارش آنلاین، ایستگاه سهرودی در خط ۳ از جمله ایستگاههای پرتردد ناوگان ریلی است. این ایستگاه یک ورودی در ضلع جنوبی خیابان بهشتی داشت و شهروندان برای رسیدن به ضلع شمالی باید از عرض خیابان عبور می کردند. از این رو تسریع دسترسی مسافران به بخش شمالی این خیابان یک مطالبه بود که به گفته آزاد اکبری مجری خط ۳ از مهر سال گذشته ساخت این ورودی آغاز و دیروز (۴ مهر) به بهره برداری رسید. این ورودی با ۶ دستگاه پله برقی فعال شده است و آن طور که مجری خط ۳ عنوان کرده: «۱۲۰ میلیارد تومان هزینه تمام شده روز این پروژه است و عملیات عمرانی- تجهیزاتی متعدد و متنوعی از قبیل حفاری‌ها، ایجاد سازه نگهبان و شفت ورودی، احداث گالری، نصب تاسیسات برقی و تجهیزات و … انجام شده است.»

احداث ورودی دوم ایستگاه خواجه عبدالله

اکبری در ادامه به ایستگاه خواجه عبدالله هم اشاره کرد و گفت: «این ایستگاه هم نیاز به ورودی دوم دارد که در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم. بنا به هر دلیلی اگر این امر تا پایان اسفند محقق نشد قطعاً اوایل سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.» احداث ورودی دوم ایستگاههای شهید صیاد شیرازی و شهید قدوسی هم در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که با بهره برداری از آنها، ورودی دوم ایستگاههای مترو در محدوده منطقه ۷ تکمیل می شود.

رفع نواقص خط ۳ تا پایان سال

مجری خط ۳ مترو از برنامه های آتی در خصوص رفع نواقص این خط خبرداد و تاکید کرد: «در برخی از ایستگاهها مانند هروی، میرزای شیرازی و جهاد نواقصی در حوزه تهویه هوا مواجه هستیم و راه اندازی هواکش و هواساز در این ایستگاهها را پیگیری می کنیم. راه اندازی اسکادای بخش میانی و جنوبی خط ۳ (مرکز ارتباطات و مدیریت کنترل) تا پایان سال هم در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با اختصاص اعتبار بتوانیم برنامه های پیش بینی شده را عملیاتی و به اتمام برسانیم.»

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn