برآورد رسانه مصری از وضعیت اقتصادی ایران؛ دستیابی به رشد دشوار اما ممکن!

رشد اقتصادی ایران در سه ماهه اول امسال 3.2 درصد بود، بر اساس گزارش بانک مرکزی، تولید ناخالص داخلی ایران با احتساب نفت در سه ماهه اول سال جاری (30 اسفند تا 30 خرداد) نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 3.2 درصد رشد داشته است.  بدون احتساب نفت نیز تولید ناخالص داخلی 2.5 درصد افزایش یافت. بانک جهانی پیش از این در مورد رشد اقی ایران را 3.2 درصد در سال 2024 پیش بینی کرده بود، در حالی که صندوق بین المللی پول (IMF) برآورد خود را به 3.7 درصد افزایش داد.

نواندیش: رشد اقتصادی ایران در سه ماهه اول امسال 3.2 درصد بود، بر اساس گزارش بانک مرکزی، تولید ناخالص داخلی ایران با احتساب نفت در سه ماهه اول سال جاری (30 اسفند تا 30 خرداد) نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 3.2 درصد رشد داشته است. 

 

برآورد رسانه مصری از وضعیت اقتصادی ایران؛ دستیابی به رشد دشوار اما ممکن!

 

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس ترجمه نواندیش، رسانه مصری دیلی نیوز ایجیپت در مورد رشد اقتصادی ایران در نیمه اول سال نوشت: بدون احتساب نفت نیز تولید ناخالص داخلی 2.5 درصد افزایش یافت. بانک جهانی پیش از این در مورد رشد اقی ایران را 3.2 درصد در سال 2024 پیش بینی کرده بود، در حالی که صندوق بین المللی پول (IMF) برآورد خود را به 3.7 درصد افزایش داد.

 

 

بانک جهانی همچنین رشد صادرات کالا و خدمات ایران در سال 2024 را مثبت پیش بینی کرده است. با این حال برای رشدی ملموس در اقتصاد ایران این کشور باید از سد تحریم ها گذشته و به بخشی از اقتصاد جهانی تبدیل شود، اقتصاد ایران ظرفیت خوبی برای رشد دارد اما با سد تحریم دستیابی به چنین رشدی عملا نشدنی یا حداقل بسیار دشوار خواهد بود.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn