بسته معیشتی پاییزه برای این دهک ها | توزیع بن کارت جدید دولت برای خانوارهای کم برخوردار

به گزارش ساناپرس، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۱۲ هزار و ۷۹۸ بسته معیشتی در اجرای طرح قرار دوازدهم بین نیازمندان استان توزیع شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی روز سه شنبه به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: این بسته‌های معیشتی به ارزش ۹۱ میلیارد و ۲۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال طی یک سال اخیر (هفته وقف پارسال تا امسال) بین نیازمندان گیلان توزیع شده‌است.

وی بیان کرد: در طرح قرار دوازدهم خدمات اجتماعی اعم از پرداخت هزینه دارو و درمان، لباس و کفش، کمک هزینه برای خرید جهیزیه نوعروسان، اجاره مسکن و ترک اعتیاد، آزادی زندانیان، خرید اسباب بازی و پخت غذای نذری ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به کمک ۲۲ میلیارد ریالی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در اجرای طرح قرار دوازدهم طی امسال ۱۲ هزار پرس غذای نذری به ارزش ۱۱ میلیارد ریال تهیه و توزیع شد و ۳۰۰ کیلو برنج نیز اهدا شده‌است.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ بقعه متبرکه گیلان مجری طرح قرار دوازدهم است، اظهار کرد: طرح قرار دوازدهم تبلیغ و ترویج عملی فرهنگ مهدویت انتظار و ارائه خدمات اجتماعی به نیابت از دوازدهمین خورشید امامت حضرت مهدی (عج) است که ۱۲ هر ماه با توزیع بسته‌ های معیشتی در شهرستان‌های مختلف گیلان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام تدینی با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه فرهنگی، اجتماعی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه گیلان اضافه کرد: اجرای طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروز، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، نشاط معنوی در تابستان، ولایت علوی در محرم و صفر، یاس نبوی در ایام فاطمیه و تجلیل از امام‌زادگان در دهه کرامت از طرح‌های اوقاف و امور خیریه است.

منطقه ۶ کلان شهر شیراز همراه با دیگر کانون های خدمت رضوی مناطق شیراز و شهرستانها، مهر را با مهر آغاز کرد.

دبیر کانون خدمت رضوی – منطقه ۶ کلان شهر شیراز با ارائه گزارشی از اقدامات این کانون در کمک به دانش آموزان بی بضاعت اظهار داشت: بوی مهر به مشام می رسد و مردم برای خرید نیازهای فرزندان خود در تکاپو هستند اما دانش آموزانی هستند که بوی مهرماه برای آنها بوی محرومیت و نداری را دارد و در انتظار یاری دیگران هستند. آینده خیلی از این دانش آموزان در گرو مداد، کیف، دفتر و از همه مهمتر همدلی و دست های مهربان ما است.

محمد گواریان اظهار داشت: خادمیاران منطقه ۶، طبق روال همه ساله و در کنار دیگر خادمیاران رضوی در سطح استان فارس، این دوره به محله جوادیه شیراز از حوزه این منطقه مراجعه کردند و با حضور دبیر منطقه و تعدادی از خواهران خادمیار بسته های کمک معیشتی و نوشت افزار بین دانش آموزان توزیع شد.

وی ادامه داد: خادمیاران این منطقه بسته لوازم تحریر را به همراه نمک، برنج و نبات تبرکی را با نام مقدس امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در بین افراد واجد شرائط محله جوادیه توزیع کردند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در راستای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند، ۳۸۳۰ بسته لوازم‌التحریر و ۱۰۴۰ بسته معیشتی به دانش‌آموزان کم‌بضاعت این منطقه اهدا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ مهدی مالمیرضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، از همکاری خیرین و گروه‌های جهادی در این اقدام نیکوکارانه تقدیر کرد و گفت: اهدای این اقلام آموزشی و معیشتی به دانش‌آموزان کم‌بضاعت می‌تواند زمینه‌ساز ادامه تحصیل آنها و تسهیل‌کننده مسیر پیشرفت و موفقیت‌شان باشد.

وی افزود: بسته‌های لوازم التحریر اهدا شده شامل اقلامی همچون کیف، کفش، مداد، خودکار، دفتر، جامدادی و… است، همچنین هزار و ۴۰ بسته معیشتی و ۱۲۵ بن شهروند به همراه ۱۰ دست لباس و دارو نیز به دانش‌آموزان نیازمند عضو سامانه سمات اهدا شده است.

مالمیر همچنین اعلام کرد: در کنار این موارد، ۵۰۰ قلم لوازم ورزشی و ۸ هزار قلم لوازم‌التحریر شامل پوشه، ماژیک، مداد رنگی و سایر ملزومات تحصیلی به مدارس محلات دوستدار کودک و طرح‌های ویژه مانند شهردار مدرسه، من شهردارم، شهید آرمان، کانون نوجوانان و… نیز اهدا ‌شد.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn