کد خبر : 98604
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
1 بازدید

دستگیری ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی با تلاش پلیس

دستگیری ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی با تلاش پلیس

سرهنگ سعید راستی در طرح دستگیری و انهدام شرکت‌های هرمی که در مرکز پلیس اطلاعات فاتب برگزار شد؛ گفت: حاصل چند عملیات بین استان تهران و قم، دستگیری هفت لیدر اصلی و ۱۰۰ نفر از اعضای یک شرکت هرمی شد که در سراسر کشور فعالیت می‌کردند. وی افزود: در روزهای گذشته، پلیس قم گزارشی مبنی

سرهنگ سعید راستی در طرح دستگیری و انهدام شرکت‌های هرمی که در مرکز پلیس اطلاعات فاتب برگزار شد؛ گفت: حاصل چند عملیات بین استان تهران و قم، دستگیری هفت لیدر اصلی و ۱۰۰ نفر از اعضای یک شرکت هرمی شد که در سراسر کشور فعالیت می‌کردند.

وی افزود: در روزهای گذشته، پلیس قم گزارشی مبنی بر آدم ربایی یک پسر جوان دریافت کرد. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد پسر این خانواده به دنبال پیدا کردن کار به تهران آمده و چند روزی از آن خبری به دست خانواده نرسیده است.

راستی گفت: بر همین اساس پرونده‌ای در استان قم تشکیل شد و سحرگاه امروز با بررسی‌های بیشتر مشخص شد یک شرکت هرمی از طریق اگهی دادن در سایت‌های شیپور و دیوار به بهانه استخدام در شرکت‌های مختلف از افراد پول دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: سپس از این افراد برای مصاحبه و گزینش به تهران دعوت کرده و پس از قرار گذاشتن در یک پارک یا بوستان، فرد را به مخفیگاه خود برده و از خروج آنها از خوابگاه جلو گیری می‌کنند.

وی افزود: امروز شاهد هستیم حدود ۱۰۰ نفر فریب این افراد را خورده‌اند و با وعده استخدام مبالغ مختلفی از ۳۵ تا ۲۰۰ میلیون به آنها پرداخت کرده‌اند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: این افراد در مخفیگاه‌ها زندانی بودند و حتی تلفن همراه نیز نداشتند. حتی عده‌ای که قصد خروج داشتند را نیز به گروگان گرفته بودند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: هفت نفر لیدر اصلی این شرکت هرمی دستگیر شده‌اند و به نظر می رسد مبالغ بالایی نیز این افراد اخاذی کرده‌اند.

راستی خطاب به خانواده‌ها هشدار داد که فریب تبلیغات این شرکت‌ها در فصای مجازی را نخورند و اجازه ندهند فرزندان آنها با این افراد تعامل کنند.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn