کد خبر : 98614
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
0 بازدید

مهم‌ترین ظرفیت طب سنتی اصلاح سبک زندگی است

مهم‌ترین ظرفیت طب سنتی اصلاح سبک زندگی است

معاون علمی فرهنگستان در همایش پیشگیری و درمان یبوست از دیدگاه طب نوین و طب سنتی ایرانی با تاکید بر این مهم که مهم‌ترین ظرفیت طب سنتی؛ اصلاح سبک زندگی است گفت: بزرگترین بحران ما ناسالم بودن شیوه‌های زندگی است. دکتر محمدعلی محققی در این همایش به فعالیت‌های موثر مرحوم دکتر محمد مهدی اصفهانی از

معاون علمی فرهنگستان در همایش پیشگیری و درمان یبوست از دیدگاه طب نوین و طب سنتی ایرانی با تاکید بر این مهم که مهم‌ترین ظرفیت طب سنتی؛ اصلاح سبک زندگی است گفت: بزرگترین بحران ما ناسالم بودن شیوه‌های زندگی است.

دکتر محمدعلی محققی در این همایش به فعالیت‌های موثر مرحوم دکتر محمد مهدی اصفهانی از پایه‌گذاران رشته طب سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: مرحوم دکتر اصفهانی از مفاخر طب سنتی، معتقد بود بالاترین ظرفیت طب سنتی در بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها است و اگر امروز دانشمندان بهداشت ما معتقدند که بزرگترین چالش بهداشت، انحراف از سلامت محوری و تاکید بر موضوع بیماری‌هاست، باید گفت؛ راه برگشت به سلامت محوری از طریق شیوه‌های درست زندگی و پیشگیری از بیماری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های خودمان در این حوزه است.

وی ادامه داد: از سال‌های گذشته با راهنمایی‌های مرحوم دکتر اصفهانی، مجموعه‌ای از مستندات مبتنی بر شواهد علمی، به صورت مقاطع علمی وارد نظام آموزش سلامت شده و دستاورد‌های بزرگی در دانشکده‌های طب سنتی و داروسازی حاصل شده است و در تربیت نیروی انسانی این حوزه و به موازات آن تولید محتوا و منابعی با رویکرد پژوهشی که هم‌تراز منابع دیگر دانشگاه‌های دنیا باشد داشته‌ایم.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی تاکید کرد: امروز حوزه طب سنتی و طب دوران تمدن اسلام و ایران به شکوفایی رسیده و در این راستا درسنامه‌هایی به زبان فارسی تولید و آثار برجسته‌ای ترجمه شده است که قابلیت تدریس در دانشگاه‌ها را داشته باشد.

دکتر محققی با بیان این که اساس تفکر تاسیس مراکز طب سنتی در دانشگا‌ها این بود که با استفاده از دستاورد‌های پژوهشی، تعاملات و گفتگو‌های علمی حاصل شود، افزود: این نشست‌ها و گفتگو‌ها پیامی بزرگ به دولتمردان، سیاست‌گذاران سلامت و مسئولان گروه‌های علمی در دانشکده‌های پزشکی دارد که از پوسته خودشان خارج شوند و وارد بحث‌ها و گفتگو‌ها شوند، چراکه هدف ما شناخت گفتمان علمی بین متخصصین طب سنتی و طب رایج است.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn