کد خبر : 99091
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۲۲
3 بازدید

صادرات چای به ۴ هزار و ۸۵۶ تن رسید

صادرات چای به ۴ هزار و ۸۵۶ تن رسید

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز برداشت چین چهارم برگ سبز چای در روزهای آتی خبر داد وگفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۱۶ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۸۹۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است. او از پرداخت ۵۲ درصد مطالبات چایکاران

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز برداشت چین چهارم برگ سبز چای در روزهای آتی خبر داد وگفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۱۶ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۸۹۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

او از پرداخت ۵۲ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۹۷۵ میلیارد تومان از بهای برگ سبز چایکاران پرداخت شده است.

حسنی ادامه داد: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۲۶ هزار و ۱۰۰ تن چای خشک استحصال شده است که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت به ۲۸ تا ۲۹ هزارتن برسد.

مدیر اجرایی سندیکای چای با بیان اینکه سالانه حداکثر ۶۰ هزارتن چای در کشور مصرف می شود، افزود: بنابر آمار ۲۰ تا ۲۵ درصد چای مصرفی از تولید داخل تامین و مابقی وارد می شود. اما به طور کلی با افزایش مصرف قهوه و دمنوش ها، میزان چای مصرفی کاهش یافته است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات و واردات چای گفت: بنابر آمار در ۵ ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۸۵۶ تن چای به بازارهای هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش یافته است، این در حالی است که در ۶ ماهه نخست امسال ۲۷ هزار و ۳۲۸ تن چای وارد شده که نسبت به سال قبل ۶۸ درصد رشد داسته است.

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار در ۵ ماهه نخست سال ۲۲ هزار و ۲۷۱ تن قهوه وارد شده که نسبت به سال قبل ۲ درصد رشد داشته است.

خبرنگار: آزاده محبی

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn