کد خبر : 99636
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
1 بازدید

بهای نفت امروز سه شنبه ۱۰ مهر در بازار های جهانی

بهای نفت امروز سه شنبه ۱۰ مهر در بازار های جهانی

قیمت نفت در معاملات امروز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشته است. دورنمای مازاد عرضه نفت در بحبوحه ضعف تقاضای جهانی تاثیر نگرانی در مورد تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و احتمال مختل شدن عرضه نفت منطقه را خنثی کرده است. به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایران جیب؛ قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با

قیمت نفت در معاملات امروز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشته است. دورنمای مازاد عرضه نفت در بحبوحه ضعف تقاضای جهانی تاثیر نگرانی در مورد تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و احتمال مختل شدن عرضه نفت منطقه را خنثی کرده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایران جیب؛ قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 21 سنت معادل 0.29 درصد کاهش به 71 دلار و 77 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم 22 سنت معادل 0.32 درصد افزایش 68 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.

بازارهای نفت در سال جاری میلادی تحت فشار رشد ضعیف‌تر از حد انتظار تقاضای جهانی مخصوصاً از سوی چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام دنیا بوده‌اند. اطلاعات مربوط به کاهش تولید کارخانه‌ای در چین در ماه سپتامبر برای پنجمین ماه پیاپی، نگرانی در مورد ضعف تقاضا را تشدید کرده است.

قیمت نفت خام برنت  9 درصد در سپتامبر کاهش داشت که سومین ماه پیاپی کاهش قیمت این شاخص نفتی و همچنین بیشترین کاهش قیمت ماهانه از نوامبر 2022 بود.

برنت 17 درصد از ارزش خود را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی از دست داده که بزرگترین کاهش قیمت فصلی طی یک سال گذشته بوده است.‌ن فت آمریکا 7 درصد در ماه سپتامبر و 16 درصد در تابستان کاهش قیمت داشت.

علی رغم نگرانی در مورد تقاضای جهانی، تشدید تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، احتمال ورود ایران به این درگیری به عنوان یک تولیدکننده بزرگ نفت و عضوی از سازمان کشورهای صادر کننده (اوپک) را افزایش داده است که می‌تواند صادرات نفت منطقه را مختل کند. اما سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس قرار است تولید خود را تا قبل از پایان سال جاری میلادی افزایش دهند.

خطر اختلال در عرضه نفت خاورمیانه تا حدی دور نمای افزایش تولید اوپک را خنثی کرده است. علی رغم تلاش‌های اوپک برای تثبیت بازار نفت، قیمت‌ها همچنان تحت فشار قرار دارند.

ائتلاف اوپک پلاس که از اعضای اوپک و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده قرار است، تولید خود را 180 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر افزایش دهند.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام و سوخت آماریکا 2.1 میلیون بشکه در هفته منتهی به 27 سپتامبر کاهش یافته باشد. گزارش موسسه نفت آمریکا در مورد این ذخایر امروز منتشر خواهد شد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn